Första gången på utställning

Sv: Första gången på utställning

Jaaa, dom lyfter man inte upp på bordet. Visas enbart ifrån marken

Har iofs hänt att bassarna fått lyftas upp på bord men sker oftast bara av "okunniga" domare som inte inser att rasen är tung.

Är det inte på bassarna som huvud och svans hålls upp? Har för mig att jag har sett det :)

Typ så här

Basset_Hound_9Y017D-074.jpg

Sv: Första gången på utställning

Ser inte bilden tyvärr.

på youtube-filmen visar en duktig handler upp en basset hound, och är bara ett av många sätt. Tjejen ifråga placerar sig ofta högt med bassets hon får äran att ställa ut. Efter drygt 4 minuter visar hur dom kan stå, om hunden är van. Om jag inte ser helt fel , så har tjejen ifråga visat fram denna hund till utställningschampion.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3h-Qdywo20

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 384
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 891
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Hanna2021
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 998
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?