Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hemma hos en kompis idag. Och deras yngsta barn ville prata med mig privat. Om att komma ut som trans och hur man gör det. Jag svarade att jag tror att du bara gjorde det för mig. Och jag frågade om pronomen och namn. Det var hon/hon och hon hade inte bestämt sig för namnet än. Jag sa berätta för dina föräldrar när du kan så blir allt bättre.

Det känns så bra att få sånt förtroende av en ung person
 
Var hemma hos en kompis idag. Och deras yngsta barn ville prata med mig privat. Om att komma ut som trans och hur man gör det. Jag svarade att jag tror att du bara gjorde det för mig. Och jag frågade om pronomen och namn. Det var hon/hon och hon hade inte bestämt sig för namnet än. Jag sa berätta för dina föräldrar när du kan så blir allt bättre.

Det känns så bra att få sånt förtroende av en ung person
Så fint :heart
 
Var hemma hos en kompis idag. Och deras yngsta barn ville prata med mig privat. Om att komma ut som trans och hur man gör det. Jag svarade att jag tror att du bara gjorde det för mig. Och jag frågade om pronomen och namn. Det var hon/hon och hon hade inte bestämt sig för namnet än. Jag sa berätta för dina föräldrar när du kan så blir allt bättre.

Det känns så bra att få sånt förtroende av en ung person
Men wow, ett sånt fint förtroende ❤️ Va fint att hon har dig att be om råd!
 
Haha, har sett det. Även om jag fortfarande tycker att det är fjantigast med utspelen om schack.

Vad blir nästa drag, banna transkvinnor från ridsport...?
Å nej vad ska alla elit transkvinnor inom ridsporten göra! :rofl: . Känner inte till en enda. men det skulle inte förvåna mig.
 
Å nej vad ska alla elit transkvinnor inom ridsporten göra! :rofl: . Känner inte till en enda. men det skulle inte förvåna mig.
Argumentet att enbart tävla i klasser med det kön en tilldelades vid födseln håller liksom inte där, men det är kanske frågan som till slut skapar en könsuppdelning....

Känner mig btw helt skakad av att ha hört ett samtal idag (lite svårt att fasa ut när de satt bredvid i ett dagrum där två av oss fick droppa i massa timmar), där en förälder talade om sitt barn som sagt sig identifiera sig som trans. Trodde de snackade om tatueringar först när det nämndes "vänta tills hen är 18". Och det lät liksom inte för att det var av oro, och någon bekant till ungdomen som tycktes vara trans, och där sas det att hen var det pga "uppmärksamheten". Det var som att råka se ett inslags i "Transkriget" irl och jag fick bita mig i tungan för att säga att det ändå inte kommer bli kirurgi direkt.... tänker verkligen att det kommer bli några underbara år för ungdomen innan den blir myndig, med en förälder som felkönar och helt enkelt inte vill lyssna.
 
Senast ändrad:
Argumentet att enbart tävla i klasser med det kön en tilldelades vid födseln håller liksom inte där, men det är kanske frågan som till slut skapar en könsuppdelning....

Känner mig btw helt skakad av att ha hört ett samtal idag (lite svårt att fasa ut när de satt bredvid i ett dagrum där två av oss fick droppa i massa timmar), där en förälder talade om sitt barn som sagt sig identifiera sig som trans. Trodde de snackade om tatueringar först när det nämndes "vänta tills hen är 18". Och det lät liksom inte för att det var av oro, och någon bekant till ungdomen som tycktes vara trans, och där sas det att hen var det pga "uppmärksamheten". Det var som att råka se ett inslags i "Transkriget" irl för sig, och jag fick bita mig i tungan för att säga att det ändå inte kommer bli kirurgi direkt.... tänker verkligen att det kommer bli några underbara år för ungdomen innan den blir myndig, med en förälder som felkönar och helt enkelt inte vill lyssna.
så tragisk, hoppas barnet överlever perioden
 
Jag vet inte hur jag skulle kunna vara någon överlägsen i någon sport. Jag har tappat 15 kg i muskelmassa sen i somras. Har absolut inget ork als. tar mig igenom ett träningspass med nöd och näppe. Så är inte grenen ligga utslagen på soffan så kan jag inte vinna något.
 
Jag har blivit mycket intresserad hur mitt hår mår.
Menar innan jag började med transitionen så har jag inte ägnat många tankar åt den.
men nu så vill jag att håret mår bra. jag kan känna skillnad var håret från innan hormonerna och efter.
Det som började växa efter känns inte som svinto! Utan är mjukt. det gör mig så glad.
 
Tycker allt det där är så himla dumt! Som att medelmåttiga idrottare skulle hitta på att de ska ”bli trans” och gå igenom en transition för att kunna vinna. Nä, skulle inte tro det :rofl:
kom och tänka på detta, Jag har aldrig varit någon muskelknutte men Hormonerna har verkligen suddat ut mina armmuskler. Jag har blivit riktigt svag i överkroppen. kämpade med en bordskiva som väger ca 25 kg. och jag fick verkligen kämpa. och jag har bara gått på hormonerna 5 månader och 2 veckor. Nä har man tagit hormoner i 2 till 3 år så har man inget kvar av någon "fördel" rent muskulärt!
 
kom och tänka på detta, Jag har aldrig varit någon muskelknutte men Hormonerna har verkligen suddat ut mina armmuskler. Jag har blivit riktigt svag i överkroppen. kämpade med en bordskiva som väger ca 25 kg. och jag fick verkligen kämpa. och jag har bara gått på hormonerna 5 månader och 2 veckor. Nä har man tagit hormoner i 2 till 3 år så har man inget kvar av någon "fördel" rent muskulärt!
Fast det där har knappast med hormonerna att göra utan du måste vara otränad, jag slänger fortfarande upp 30 kg fodersäckar på axeln och bär in i stallet. Alltid varit väldigt stark och fått bära både fodersäckar och spånbalar åt andra.
 
Fast det där har knappast med hormonerna att göra utan du måste vara otränad, jag slänger fortfarande upp 30 kg fodersäckar på axeln och bär in i stallet. Alltid varit väldigt stark och fått bära både fodersäckar och spånbalar åt andra.
jag är otränad men jag kunde utan problem lyfta 50 kg för ett år sedan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp