Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag var du skulle jag förbereda ett par standardsvar för nyfikna frågor de närmaste veckorna. Folk menar generellt inte illa men kunskapen om transpersoner är låg och det är svårt för kollegorna att veta vad som är känsligt för dig.

Typ så här:
Frågor om könsdelar o dyl: det där är en väldigt personlig fråga, jag brukar inte prata om mina könsdelar på jobbet. Har du köpt någon julkalender i år? (Byte av ämne)
Frågor om hur man kan veta: Jag har alltid vetat men aldrig vågat komma ut.
Tusen frågor: Jag förstår att du är nyfiken men det blir lite överväldigande nu. Bara att vara här som Jessica är nytt för mig. Om du vill kan jag mejla dig en länk till en sida som har bra svar på dina frågor.

Fast svar som funkar för dig såklart. Tänk efter vilka frågor du pallar att få gång på gång och vilka du vill avvärja.
 
Jag kom på att jag är framme, över allt är jag nu Jessica utom hos mamma och min bror, men jag är det överallt annars.
Här, mina vänner, IRL, jobbet, vården, banken, och bostadsföreningen.
Tror inte jag har mått så bra som jag gör nu, Inte var jag kan komma ihåg.
Tack alla för erat stöd.
Visa bifogad fil 132613
Fin frisyr och rätt färg på tröjan till dina ögon.
Den färgen klär dig.
 
Om jag var du skulle jag förbereda ett par standardsvar för nyfikna frågor de närmaste veckorna. Folk menar generellt inte illa men kunskapen om transpersoner är låg och det är svårt för kollegorna att veta vad som är känsligt för dig.

Typ så här:
Frågor om könsdelar o dyl: det där är en väldigt personlig fråga, jag brukar inte prata om mina könsdelar på jobbet. Har du köpt någon julkalender i år? (Byte av ämne)
Frågor om hur man kan veta: Jag har alltid vetat men aldrig vågat komma ut.
Tusen frågor: Jag förstår att du är nyfiken men det blir lite överväldigande nu. Bara att vara här som Jessica är nytt för mig. Om du vill kan jag mejla dig en länk till en sida som har bra svar på dina frågor.

Fast svar som funkar för dig såklart. Tänk efter vilka frågor du pallar att få gång på gång och vilka du vill avvärja.
Tackar! <3
 
1701363443922.png

Gjorde denna för alla som kallar mig modig. Jag känner mig inte modig.
 
Vet inte om du missförstod mig?

Jag menade att ditt mål var att komma ut, få vara den är. Du har noterat att fler läst ditt mail. Varav jag ser det som positivt. Det måste ju bara lättare att andra delar med sig (fler vet om ditt nya) än att prata med varje enskilt?
Oj, jag menar att komma ut som trans rent generellt.
 
Hur skulle det vara att köra på ett väldigt rakt meddelande i stil med detta:

Hej! I och med min transitionering vill jag meddela att jag, tidigare X Transson, har bytt namn till Jessica Transson och använder HON som pronomen. I övrigt är inget ändrat och jag jobbar på som vanligt. De närmaste veckorna kommer jag att vara tillgänglig de här tiderna (om du är delvis sjukskriven).

Om du har frågor om transitionering kan du få svar här: (länk till lämplig hemsida med lättläst information för personer som inte har någon aning om vad trans är). Jag undanber mig frågor av personlig karaktär och önskar hålla mig till jobbrelaterade ämnen.

Med önskan om ett fortsatt gott samarbete!
(Ny signatur)
Så bra och konstruktivt förslag.
 
Läser du förresten ETC? Där har Johan Jenny Ehrenberg skrivit långa långa texter om trans, som i en mening följer upp hens tidiga transtext (då könsbytartext) från 1983. (Privilegieförlusten tog tydligen fyra decennier att hämta sig från. För mig syntes den inte ens i det äldre reportaget när det var nytt.)
 
Är det inte lite jobbigt att exemplen i princip enbart är män i kvinnokläder - och kanske med kvinnoidentitet - och också handlar så väldigt mycket just om kläder? I texten, menar jag.
vissa behöver mycket kvinnliga kläder och ja jag använder kjol ibland i rätt sällskap. men det är ingen nödvändighet för mig. Jag använder mer nagellack och lite smink. men klär mig i det jag är bekväm med för tillfället.
 
Läser du förresten ETC? Där har Johan Jenny Ehrenberg skrivit långa långa texter om trans, som i en mening följer upp hens tidiga transtext (då könsbytartext) från 1983. (Privilegieförlusten tog tydligen fyra decennier att hämta sig från. För mig syntes den inte ens i det äldre reportaget när det var nytt.)
Har inte läst ETC artikeln. kommer kanske att göra det när cirkusen med det andra läger sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 955
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp