Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte lite jobbigt att exemplen i princip enbart är män i kvinnokläder - och kanske med kvinnoidentitet - och också handlar så väldigt mycket just om kläder? I texten, menar jag.
För mig är texten låst, men att döma av ingressen så verkar författaren vara ute efter skönlitterära beskrivningar av "transvestitens" upplevelser så det faller sig väl naturligt. Däremot är det väl som du är inne på (antar jag?) inte nödvändigtvis klockren läsning för transpersoner.
 
1702055892126.png

1,5 år mellan
 
Jag menar inte dig utan mer generellt. Är det inte lite småtrist?
Ser inte problemet faktiskt, texten handlar om historiska personer huvudsakligen så det är väl ganska naturligt att det då även handlar om kläder.

Förr var det olagligt som kvinna att bära manskläder men det tabut är borta sedan flera decennier. Förr var det män som spelade även kvinnoroller inom teatern men nu är även det borta. Det är svårare att bli accepterad som transperson i kvinnokläder och smink än transperson i manskläder. Väldigt få reagerar på en osminkad kvinna i ett par byxor, i princip ingen alls.
 
Ser inte problemet faktiskt, texten handlar om historiska personer huvudsakligen så det är väl ganska naturligt att det då även handlar om kläder.

Förr var det olagligt som kvinna att bära manskläder men det tabut är borta sedan flera decennier. Förr var det män som spelade även kvinnoroller inom teatern men nu är även det borta. Det är svårare att bli accepterad som transperson i kvinnokläder och smink än transperson i manskläder. Väldigt få reagerar på en osminkad kvinna i ett par byxor, i princip ingen alls.
vet inte om någon på jobbet vet att jag har maskara, jag menar kvinnorna måste ju veta, men jag tror att mina manliga kollegor inte ser det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 954
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp