Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte lite jobbigt att exemplen i princip enbart är män i kvinnokläder - och kanske med kvinnoidentitet - och också handlar så väldigt mycket just om kläder? I texten, menar jag.
För mig är texten låst, men att döma av ingressen så verkar författaren vara ute efter skönlitterära beskrivningar av "transvestitens" upplevelser så det faller sig väl naturligt. Däremot är det väl som du är inne på (antar jag?) inte nödvändigtvis klockren läsning för transpersoner.

1702055892126.webp

1,5 år mellan

Jag menar inte dig utan mer generellt. Är det inte lite småtrist?
Ser inte problemet faktiskt, texten handlar om historiska personer huvudsakligen så det är väl ganska naturligt att det då även handlar om kläder.

Förr var det olagligt som kvinna att bära manskläder men det tabut är borta sedan flera decennier. Förr var det män som spelade även kvinnoroller inom teatern men nu är även det borta. Det är svårare att bli accepterad som transperson i kvinnokläder och smink än transperson i manskläder. Väldigt få reagerar på en osminkad kvinna i ett par byxor, i princip ingen alls.

Ser inte problemet faktiskt, texten handlar om historiska personer huvudsakligen så det är väl ganska naturligt att det då även handlar om kläder.

Förr var det olagligt som kvinna att bära manskläder men det tabut är borta sedan flera decennier. Förr var det män som spelade även kvinnoroller inom teatern men nu är även det borta. Det är svårare att bli accepterad som transperson i kvinnokläder och smink än transperson i manskläder. Väldigt få reagerar på en osminkad kvinna i ett par byxor, i princip ingen alls.
vet inte om någon på jobbet vet att jag har maskara, jag menar kvinnorna måste ju veta, men jag tror att mina manliga kollegor inte ser det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Det verkar helt omöjligt att hitta ett läppcerat som funkar på mig. Hjälp mig Buke! Nu har jag köpt på mig dessa. Eucerin gör ont...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 214
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar