Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
på den lättre sidan
1699042383684.png
 
Så detta hände idag.

Min mamma pratade med mitt ex nu bästa vän M om att jag är Jessica nu,
och undrade om det var för att jag har haft det jobbigt med jobb, barn och andra saker och om det var det som gjorde mig trans.
Japp det är det. verkligen! faktum att jag försökte prata om det som mellanstadie elev och det blev nertryck fins inte mer.
det är det som hände de senaste månaderna efter jag kom ut som gjorde mig trans.

Hon försöker i alla fall. hoppas hon försöker.
 
Så detta hände idag.

Min mamma pratade med mitt ex nu bästa vän M om att jag är Jessica nu,
och undrade om det var för att jag har haft det jobbigt med jobb, barn och andra saker och om det var det som gjorde mig trans.
Japp det är det. verkligen! faktum att jag försökte prata om det som mellanstadie elev och det blev nertryck fins inte mer.
det är det som hände de senaste månaderna efter jag kom ut som gjorde mig trans.

Hon försöker i alla fall. hoppas hon försöker.

Det verkar som min mamma behöver mer tid.
Jag hoppades så mycket!

Jag förstår nog inte. 🙂

Har du ”blivit” trans för att du haft det tufft sista månaderna? Eller har du mer ”varit” trans sedan mellanstadiet o då blev det nedtryckt?

O nu har du haft en förhoppning om att mamma ska förstå o acceptera m tydligen inte gör?
 
Jag förstår nog inte. 🙂

Har du ”blivit” trans för att du haft det tufft sista månaderna? Eller har du mer ”varit” trans sedan mellanstadiet o då blev det nedtryckt?

O nu har du haft en förhoppning om att mamma ska förstå o acceptera m tydligen inte gör?
Min mamma har en egen världsbild
Jag har varit trans hela livet förstog det i mellanstadiet.

Sen vad min mamma förstår eller inte vet jag inte
 
Min mamma har en egen världsbild
Jag har varit trans hela livet förstog det i mellanstadiet.

Sen vad min mamma förstår eller inte vet jag inte
Jo men menar du att din mamma TROR det har kommit nu, iom sista tidens tuffare-grejer? Och menar du att du har haft en förhoppning om att hon ska acceptera o förstå?
 
Jo men menar du att din mamma TROR det har kommit nu, iom sista tidens tuffare-grejer? Och menar du att du har haft en förhoppning om att hon ska acceptera o förstå?
Om "förstå" i det här sammanhanget betyder stt förstå vad trans är (eller hur trans funkar) på samma sätt som TS förstår det, så är det ganska konstiga krav att ha på andra. Tycker jag. Någon form av acceptans däremot, verkar det ju överlag vara vanligt att folk utvecklar gentemot sådant de hade svårt att hantera från början. Nu känner jag ju inte den här mamman, men kanske är det för tidigt att ge upp om hennes tolerans.

Däremot skulle jag gissa att TS och mamman kanske aldrig kommer att ha samma tolkning av hur och varför TS är trans. Men det måste ju inte heller vara ett problem.
 
Om "förstå" i det här sammanhanget betyder stt förstå vad trans är (eller hur trans funkar) på samma sätt som TS förstår det, så är det ganska konstiga krav att ha på andra. Tycker jag. Någon form av acceptans däremot, verkar det ju överlag vara vanligt att folk utvecklar gentemot sådant de hade svårt att hantera från början. Nu känner jag ju inte den här mamman, men kanske är det för tidigt att ge upp om hennes tolerans.

Däremot skulle jag gissa att TS och mamman kanske aldrig kommer att ha samma tolkning av hur och varför TS är trans. Men det måste ju inte heller vara ett problem.
Mina frågor har en annan tanke bakom…beroende på svaret som Tranan kanske svarar. Till saken hör också att jag träffat hennes föräldrar.
 
Tror att du förstår rätt
Ah.
Amatörpsykologen gissar att din mamma försöker förstå o bearbetar det som hänt. För henne är det nytt o säkert ngn form av kris. Du är inte den hon trodde du var o hon letar svar.
Om hon nånsin kommer till ro i det, är svårt o veta…o som barn svider det. Pratar du o psykologen ngt om strategier om hur du mår som bäst i förhållande/relationen till din mamma (o pappa)? Inget som behöver svaras på här utan bara en tanke.
 
Ah.
Amatörpsykologen gissar att din mamma försöker förstå o bearbetar det som hänt. För henne är det nytt o säkert ngn form av kris. Du är inte den hon trodde du var o hon letar svar.
Om hon nånsin kommer till ro i det, är svårt o veta…o som barn svider det. Pratar du o psykologen ngt om strategier om hur du mår som bäst i förhållande/relationen till din mamma (o pappa)? Inget som behöver svaras på här utan bara en tanke.
Jag har inte pratat om det då jag har mer akuta frågor att hugga tag i.
 
Hade möte med jobbet idag.
1 Jag har en ny chef hos kunden.
2 jag har blivit ansvarig för 2 personer under mig
3 företaget som jag är anställd hos har inga synpunkter på hur och när jag kommer ut hos kunden.
4 har en kontakt hos företags hälsovården som hjälpa med återgång till arbetet.

Så jag tyckte att det var ett bra möte. och nu funderar jag på hur jag ska komma ut hos kunden fult ut.
Orkar inte med den kognitiva dissonansen ett dubbel liv ger mig.
 
Hur skulle det vara att köra på ett väldigt rakt meddelande i stil med detta:

Hej! I och med min transitionering vill jag meddela att jag, tidigare X Transson, har bytt namn till Jessica Transson och använder HON som pronomen. I övrigt är inget ändrat och jag jobbar på som vanligt. De närmaste veckorna kommer jag att vara tillgänglig de här tiderna (om du är delvis sjukskriven).

Om du har frågor om transitionering kan du få svar här: (länk till lämplig hemsida med lättläst information för personer som inte har någon aning om vad trans är). Jag undanber mig frågor av personlig karaktär och önskar hålla mig till jobbrelaterade ämnen.

Med önskan om ett fortsatt gott samarbete!
(Ny signatur)
 
Hur skulle det vara att köra på ett väldigt rakt meddelande i stil med detta:

Hej! I och med min transitionering vill jag meddela att jag, tidigare X Transson, har bytt namn till Jessica Transson och använder HON som pronomen. I övrigt är inget ändrat och jag jobbar på som vanligt. De närmaste veckorna kommer jag att vara tillgänglig de här tiderna (om du är delvis sjukskriven).

Om du har frågor om transitionering kan du få svar här: (länk till lämplig hemsida med lättläst information för personer som inte har någon aning om vad trans är). Jag undanber mig frågor av personlig karaktär och önskar hålla mig till jobbrelaterade ämnen.

Med önskan om ett fortsatt gott samarbete!
(Ny signatur)
Tack så mycket! :heart:)
 
Hur skulle det vara att köra på ett väldigt rakt meddelande i stil med detta:

Hej! I och med min transitionering vill jag meddela att jag, tidigare X Transson, har bytt namn till Jessica Transson och använder HON som pronomen. I övrigt är inget ändrat och jag jobbar på som vanligt. De närmaste veckorna kommer jag att vara tillgänglig de här tiderna (om du är delvis sjukskriven).

Om du har frågor om transitionering kan du få svar här: (länk till lämplig hemsida med lättläst information för personer som inte har någon aning om vad trans är). Jag undanber mig frågor av personlig karaktär och önskar hålla mig till jobbrelaterade ämnen.

Med önskan om ett fortsatt gott samarbete!
(Ny signatur)
Riktigt bra förslag! Tror också på den raka stilen :up:
 
Hur skulle det vara att köra på ett väldigt rakt meddelande i stil med detta:

Hej! I och med min transitionering vill jag meddela att jag, tidigare X Transson, har bytt namn till Jessica Transson och använder HON som pronomen. I övrigt är inget ändrat och jag jobbar på som vanligt. De närmaste veckorna kommer jag att vara tillgänglig de här tiderna (om du är delvis sjukskriven).

Om du har frågor om transitionering kan du få svar här: (länk till lämplig hemsida med lättläst information för personer som inte har någon aning om vad trans är). Jag undanber mig frågor av personlig karaktär och önskar hålla mig till jobbrelaterade ämnen.

Med önskan om ett fortsatt gott samarbete!
(Ny signatur)
Så bra formulerat :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 072
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp