Försöker hitta en ny identitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag identifierar mig definitivt inte heller som någotdera.
46 årig överviktig vrång cis-kvinna som aldrig varit i ett förhållande. Fru är helt klart uteslutet, likaså fröken då ja gär så långt från fröken man kan vara.
Hoppas att du kan vara en underbar peson i alla fall
 
Vet ni hur man får mig att ful gråta! och jag menar att gråta så mycket att parketten skadas.
En vän som vet att jag har haft det jobbigt senaste tiden sickar detta.
1696536968948.png
 
Vet ni hur man får mig att ful gråta! och jag menar att gråta så mycket att parketten skadas.
En vän som vet att jag har haft det jobbigt senaste tiden sickar detta.
Visa bifogad fil 129482
Vad fint!

En reflektion, ja vissa överlag verkar ju se det som problem att människor med gemensamma nämnare stöttar varandra (obs nu menar jag verkligen i stort, inte på buke) men ffs. det är jättevanligt att folk skickar dylika bilder för att peppa folk som har det tufft, kanske inte med transflaggsfärger på en klänning, men motsvarande!
 
Vad fint!

En reflektion, ja vissa överlag verkar ju se det som problem att människor med gemensamma nämnare stöttar varandra (obs nu menar jag verkligen i stort, inte på buke) men ffs. det är jättevanligt att folk skickar dylika bilder för att peppa folk som har det tufft, kanske inte med transflaggsfärger på en klänning, men motsvarande!
Det är ovanligt för mig.
 
Bortsett från att jag nu försöker höra fru respektive fröken uttalas på skotska:D, så tycker jag de här civilståndstitlarna är så kopiöst utdaterade. Jag identifierar mig definitivt inte med någondera (fröken eller fru) fast jag är cis-kvinna. Jag kan inte välja en och vara seriös, det blir liksom bara plojigt. Rimligare att ha en drop-down med civilstånd om den informationen behövs. Kan inte tänka mig någon annan omständighet där en måste ta ställning. Socialt händer det knappast numera (i alla fall inte i mina kretsar).
Jag har ett system på jobbet där just det måste fyllas i. Man kan välja på: Mr, Mrs, Miss, Dr och Prof ..
Jag brukar variera mig med vad jag är.
 
Av princip undviker jag alltid att svara miss eller mrs när det finns såna formulär. Vadå - män är ju bara herr oavsett om man är gift eller inte.. vad har det med saken att göra.
Rent allmänt har vi ju i sverige en annan syn på titlar än i många andra länder och vi tilltalar andra med förnamn även om man inte känner personen. Jag kommer ihåg när jag pluggade på universitet för många år sedan och utbytesstudenter tyckte det var så konstigt att vi kunde tilltala en professor med förnamn!
 
Av princip undviker jag alltid att svara miss eller mrs när det finns såna formulär. Vadå - män är ju bara herr oavsett om man är gift eller inte.. vad har det med saken att göra.
Rent allmänt har vi ju i sverige en annan syn på titlar än i många andra länder och vi tilltalar andra med förnamn även om man inte känner personen. Jag kommer ihåg när jag pluggade på universitet för många år sedan och utbytesstudenter tyckte det var så konstigt att vi kunde tilltala en professor med förnamn!
Verkligen. Det är som att man missade du-reformen för 50+ år sedan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp