förslag på namn

MinIan

Trådstartare
Jag behöver namnförslag till en vit hanhund med en svart fläck runt ögat och en lite mindre fläck vid örat.

ovanliga snygga namn är ett plus. men ge förslag på namn ni tycker är snygga.
jag är helt tom i huvudet :angel:

agria hade förut en hel lista på namn, men nu hittar jag det inte. finns den kvar eller om det finns en annan bra sida så kan ni gärna länka..

Sv: förslag på namn

haha, ja det har man fått hört, min hund ser ju likadan ut.. och alla säger: och här kommer piraten ;P

17663768.jpg

Min ena hund heter Bailey, självklart :D Jag gillar lite mer ovanligare namn, amerikanska eller engelska namn. Det värsta jag vet är namn som ex. Ester, Molly, Diana osv. :angel:

Exakt! Tyvärr är det svårt att hitta sådana namn :( Vi bodde granne med en som hade en långhårig schäfer när jag var liten och den hette Marock, det namnet har jag fortfarande inte hört någon annanstans :) Så man får sålla och leta länge innan man hittar namnet med stort N :D

Men kan du inte hitta något fräckt i samband med Pirates of the C... som har anknytning till pirat - men inte direkt...

Jack Sparrow
Johnnie Depp
Orlando Bloom :love:
Bootstrap Bill Turner

Eller kolla på betydelsen av ordet pirat (från Wikipedia)

Ordet pirat kommer av det latinska ordet Pirata, som härstammar ifrån det grekiska ordet Piera som betyder: Försöka, Angripa. Själva rotordet på grekiska är Preil, som betyder Fara.

Kända pirater:
Samuel Bellamy/Black Sam
Henry Morgan
Kapten Kidd
Long Ben Avery
Edward Teach/Svartskägg
François l'Ollonais
John Rackham
Anne Bonny
Mary Read
Anne Dieu-Le-Veut
Jaquotte Delahaye
Jean Lafitte
Bartholomew Roberts

Fiktiva pirater:
Kapten Krok
Long John Silver
Rackham den Röde
Piraterna i Asterix äventyr

Preil var ju ovanligt och ganska coolt! ;) eller Black Sam :love:

Förresten... sjörövarna i Bamse är ju jätteroliga (från Wikipedia)

De är fyra stycken rätt usla sjörövare. Ledare för gänget är Kapten Buster. Övriga medlemmar är Rusken, Slusken och Stollen. Stollen utmärker sig för sin... stollighet. Då alla fyra är sjösjuka håller de mest till i de ruffiga hamnkvarteren, men ibland beger de sig ut på havet med sitt gamla skepp Havsörnen.

Kapten Buster utmärker sig som den självklare ledaren av sjörövarna, delegerar alla arbetsuppgifter (oftast till Stollen), men kan ingenting om havet.

Slusken och Rusken säger och gör inte så mycket. Slusken verkar vara den som är smartast (i alla fall minst korkad) av kvartetten, och Ruskens roll är oftast att tvinga Bamse att gå på plankan. Från början hette de Blunder (Slusken) och Dunder (Rusken).

Stollen gör definitivt skäl för sitt namn - det är alltid han som klantar sig, eller så avslöjar han sjörövarnas (oftast illa uttänkta) plan till Bamse. Men på det ena eller andra sättet är det alltid han som blir historiens hjälte i en serie om sjörövarna. Från början hette han Fjompen.

haha, kidd, det var gulligt :love:

fast.. kidd.. det låter litet och gulligt.. det skulle nog inte passa till den, den blir ju nog lika stor som min hund.. eller stor och stor, mellan :p

iroc lät intressant faktiskt..

jag har funderat på zeke också.. men ju fler namn desto bättre ^^

Liknande trådar

Övr. Hund På tal om en annan tråd är jag lite fundersam över hur bruksraser är att leva med. Jag har själv varit inne länge på att det kan bli en...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 599
Senast: Wingates
·
Äldre Jag har insett att jag vet alldeles för lite om hur människor från andra kulturer och religioner lever. Jag vet hur man lever när man är...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 864
Senast: skatten
·
Relationer Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt...
2 3
Svar
55
· Visningar
15 491
Senast: Korven
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat