Förslag på hingst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Alfina
  • Startdatum Startdatum
A

Alfina

behöver lite hjälp med tips och ideer på mitt ena sto e:Juliano Star ue: Muscles Yankee
ganska stor (ca 170cm) och med ganska mycket humör ;)

Funderade lite på Andover Andover eller Adams Hall...
Vad tror ni? Andra förslag?

Sv: Förslag på hingst?

Snälla ta inte Adams Hall, han e ju en flopp i aveln. Många hingstar blir stora och klumpiga efter honom.
Rite on Line eller Turbo Sund.

Adams hall skulle jag kraftigt avråda dig ifrån. De är inte bara dåliga travare, de är dessutom nervvrak i regel. Rite on line och Turbo sund är toppalternativ i prisklassen. Om du är en gambler så varför inte Hövding Lavec? Kolla de två som kom till start från hans minikull 2008.

Inte Adams Hall...finns väl ingen som betäcker med honom längre...Andover Andover är intressant tycker jag

Andover Andover, Intoxicated?
Som Dorian säger e hövding lavec intressant också, men han e ju stor.

behöver lite hjälp med tips och ideer på mitt ena sto e:Juliano Star ue: Muscles Yankee
ganska stor (ca 170cm) och med ganska mycket humör ;)

Funderade lite på Andover Andover eller Adams Hall...
Vad tror ni? Andra förslag?

Det finns inte så många tävlingshästar som har Juliano Star som morfar men hingstarna från Garland Lobells linje syns lite mer än andra. På det sättet är Adams Hall inte så dålig alternativ. Hans statistik skulle nog kunna vara lite bättre, det är många som har inte kommit till start.

Hur mycket pengar har du? ;)

Andover Hall?

Finns en uppsjö billiga Garland lobell hingstar isf. Quite Easy, Flirtin man, Laddie, Double eagle och ett tiotal till. Välj inte Adams hall bara.

Hövdingen kostar 3+12000. Jag har följt Unison sedan han var liten och det har varit en supertalang hela vägen. Fantastisk häst som är miljonär innan året är slut.

Vi har en treåring efter Adams Hall och det är faktiskt den talangfullaste häst vi har haft. Hon är klok och förnuftig och en riktig travarmaskin. Hennes mamma var väldigt liten och nätt och jag tror att man ska betäcka honom med sådana ston då han lämnar lite stort och tungt har jag hört, både Juliano star och Pine chip lämnar åxå lite stort och tungt så jag själv skulle inte använda honom på detta sto.

Jag skulle titta på Turbo Sund, Mr pine chip, Rite on line, From Above, Gidde Palema, Ken Werkentin, Sugar trader, Torvald Palema och Sj.´s Photo.

Mr Pine chip kan ju bli lite tätt och hett men jag tycker du ska gå in på Blodbanken.se och test para med de hingstar som du kan tänka dig. Lägger man ner lite tid på att gå igenom alla hingstar som lockar tror jag man tjänar på det i slutändan.

Hallå Vem ptatade om Pine chip ??? Ursäkta att jag rörde till det det var ju Muscles Yankee !!! då blir det ju inte tätt med Mr Pine chip ;)

Jag har varit in och kollat lite på den märren jag hoppas det är (med Super gill som mormors pappa) kolla på gör en testparning med Pastor Stephen så sjukt bra korsning !!!!:bump: Du får Valley Victory i på tre ställen två i fjärde led och en i femte led du får även Speedy Crown på fyra ställen i femte led. Dessutom har du bara Super Bowl en gång i de första fem leden och det är en fördel tycker jag :confused:

ja, som ni skrev är Andover Andover fullbokad i år... Har lite funderingar på att lägga Marion mad money på. vad tror ni om de? "sex feet under" du har rätt om stoet och Pastor Stephen hade varit riktigt kul, men tittade lite på utlåtandet och "hingsten visade dålig hanterbarhet" känns kanske inte helt hundra på ett sto som är ganska "vass" med "humör" ??

Har även ett sto med samma pappa och morfar som Pine chip som jag funderar på att betäcka i år igen (den ska isf behållas) ca 160cm, nätt i typen och ganska kännslig med glöd :) vad tror ni om henne? funderat på Intoxicated?

Jag skulle aldrig betäcka med varken Intoxicated eller Marion mad money, Marion har inga egna meriter och Intoxicated känns iskall ( är inte han efter Cocktail Jet ? Låter som det blir ett hus) Om du ska välja en budget hingst ta en som har visat bra förvärvning och som har vunnit många lopp och gjort lite själv i loppen. Betäck aldrig med en sämre bror till en gigant dom slår aldrig.

Såg att Dream Vacation hade bytt ägare och nedsatt pris fram till Maj ! Han är klart en plussvariant. Du har ett sånt fint sto så var rädd om hennes möjligheter och betäck med hjärnan och inte hjärtat, Vill du inte spara avkomman av olika orsaker är det alltid lättare att sälja en attraktiv avkomma.

Du kan även slänga en blick på Make it Happen och Triton Sund.
Inte så stora, lätta i typen och fantastiskt trevliga att ha med att göra.:)

snubblade in på en annan hingst, Jocose, vad tror ni om honom?

Laddies avkommer e väldigt fina! Jag e svag för Make it Happen. Bra stam och meriter. Marion mad money e liten men har bra stam. Det var en skada som satte stopp för hans karriär. Intoxicated har ju bra stam o hyggliga meriter.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 088
Senast: monster1
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 839
Senast: ameo
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 876
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar