Förslag på hingst tack...

A

anna210

Har ett sto e: Goldlöwe som jag eventuellt ska betäcka i år.
Hon har en bra hoppteknik men ingen superbra galopp. Bra exteriör och gott psyke.
Hon är ganska "rejäl" i modellen men inte särskilt stor ca 162 cm...
Vill få fram en lite ädlare häst med bra galopp och teknik, mankhöjd runt 165 cm...
Vad har ni för förslag?

Sv: Förslag på hingst tack...

Har ett sto e: Goldlöwe som jag eventuellt ska betäcka i år.
Hon har en bra hoppteknik men ingen superbra galopp. Bra exteriör och gott psyke.
Hon är ganska "rejäl" i modellen men inte särskilt stor ca 162 cm...
Vill få fram en lite ädlare häst med bra galopp och teknik, mankhöjd runt 165 cm...
Vad har ni för förslag?

Eighty Eight Keys xx kanske? Han är ju bra hopp/fält/dressyr förvärvare, kanske främst fälttävlan och dressyr, men inget fel på hoppningen heller. Sen är han ju fullblod så det komme ju göra fölet lite lättare och sen så är han 167cm i mankhöjd, så då borde du få en mankhöjd på mellan 162 och 167 vilket borde bli ungefär det du säker. Bara en idé :idea: :)

Ja den hingsten har jag tittat på lite men varit osäker på hur han hoppar... Det kanske vore något då...

88:an är känd, men inte för att förbättra hopptekniken. Du kan inte skriva hela stammen (eller åtmiinstånde mer), kanske en bild och mer beskrivning av stoet.
Vad förväntar du av avkomman? Vad ska den användas till?
Ulrika

Hon är alltså e: Goldlöwe ue: Cavalotti
Ska försöka sätta in bild sedan... ;)

Vill få fram en hopphäst - stoet har mycket bra teknik men inte så jättebra galopp. Hon är ganska " tung" i kroppen därför tror jag att jag bör välja en lite smäckrare hingst.

Du har inte funderat på Jaguar Mail eller Alligator Fontaine, passa på när de finns i landet till en bra peng.
I JM får du storleken, fantastiska fullblod och dessutom lite linjeavel på Gotthard(och vad det verkar så är det inte fyskam..) ;)
Ulrika

jag tycker du ska ta typ quite easy, eller Escudo I . tycker om dom :)

Quite Easy!!!!!

Använde honom på vårt maffiga sto (av den gamla hbl-modellen, 160 cm hög). Fick en kanonfin kille, nu 5 år, 171 cm hög, kanonpsyke (stressar aldrig upp sig, totalt orädd och samarbetsvillig/lättlärd till tusen), 3 mkt bra gångarter och hoppar kanon. Alla andra hästar efter Quite Easy som jag sett har oxå varit supertrevliga och snygga. :d
Annars gillar jag Etrusco och Qalle oxå..:D

ja vi hade honom på ett sto efter beach boy - ralmé z och hon såg inte så kul ut, lång, liten och låg. men våran är nu 2 år och ser ut att få en perfekt hoppkropp. hög med långa ben och inte alls lång. allt´kan ju ändras men hoppas inte det.

Vårt sto var ganska framtung och hade ganska "långt" kors. Däremot blev hennes son helt rätt för hoppning. Högbent, relativt kort och med ett utmärkt kors. Jobbar helt rätt (och har alltid gjort, sökte sig till rätt form helt självmant redan från början) och har jättelätt för sig. Kan inte hitta något med honom jag inte gillar!:love:

det förstnämnda låter väldigt bekant :)

Hamilton 904 kanske?
Har en två åring efter Goldlöwe-Hamilton somj ag tror mycket på, äger även mamman EHamilton o hon har en jätte bra gångarter fick en 9:a på skritten:D o en super galopp, hoppar jätte bra oxå.

jag tycker du ska kolla på Quattro B, är hoppar bra och har mkt bra gångarter 95% säkerhet hoppning och 96% i dressyr! kolla på hoppfilmen på www.pro-stallions.com han är väldigt snygg till bra pris!:love:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Fannybadh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka