Förslag På Bästa Filmerna...

TheRedLightning

Trådstartare
...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key

...där de "onda" vinner? Alternativt, det går inte att säga hur det kommer sluta. Älskar filmer där det inte går att förutspå vad som kommer hända/hur det ska sluta.

Jag känner att jag är lite less på alla dessa filmer där de goda vinner och där det går att förutspå hur det kommer sluta.
Kan erkänna att jag även älskar filmer där det är uppenbart hur det kommer sluta, men så blir det en oväntad tvist och TADA hände något annat.

Filmer jag sett inom det som jag efterfrågar (och som jag kan komma på just nu) är följande:

Batman: The Dark Knight
Star Wars III
Star Wars V
När Lammen Tystnar
Hannibal
No One Lives
Se7en
Skeleton Key
Tänkte också på Star Wars direkt jag läste rubriken.
Tror aldrig jag blivit så berörd och gråtit så mycket som till lll (?) när Anakin förvandlades till Darth Vader samtidigt som mamman till hans barn födde och dog av sorg efteråt. Pinsam? Ja, jag vet! :o :angel:

Tänkte också på Star Wars direkt jag läste rubriken.
Tror aldrig jag blivit så berörd och gråtit så mycket som till lll (?) när Anakin förvandlades till Darth Vader samtidigt som mamman till hans barn födde och dog av sorg efteråt. Pinsam? Ja, jag vet! :o :angel:
Nej då det är inte pinsamt.
Själv gillar jag film och brukar väldigt ofta (inte alltid) "heja" på de onda, just för att det är film och inte verklighet i verkligheten skulle jag aldrig "heja" på de onda, men filmer är lite som att leva ut sin fantasi på ett sätt, svårt att förklara egentligen.
Inga andra förslag på filmer? Någon bra thriller kanske, där man ej kan förutspå slutet?

är åxå inne på det spåret. Huvudpersonen får gärna dö oväntat och inga lyckliga slut där kärleksparet får varandra. Är så less på detta med att det ska prompt vara kärlekshistorier i princip varenda film. Och baserar dom filmen på en bok där det inte finns nån kärlekshistoria så hittar dom på en. Filmer kan väl vara intressanta ändå?

Men i alla fall tips på film:
THE REVENANT. Något förutsägbar i slutet men man får inte riktigt kläm på det. Fast en del tycker säkert att det är självklart.

NEVER LET ME GO. Inte det slutet som alla hoppas på.

Nightcrawler!
Läskigt snygg dessutom, ujuj.
Inte riktigt samma stuk som de andra listade filmerna men ger samma känsla. Mer vill jag inte spoila.

Jag tycker "The best of me" på ett sätt kan passa in, även om det är en kärlekshistoria på många sätt så slutar den inte lyckligt/som man tror.

Sedan är "Wicker park" en film som man är helt med på exakt vad den handlar om ända till slutet, då allt ställs på ända och man måste se om filmen. ;) Fast den har iofs ett lyckligt slut, delvis.

är åxå inne på det spåret. Huvudpersonen får gärna dö oväntat och inga lyckliga slut där kärleksparet får varandra. Är så less på detta med att det ska prompt vara kärlekshistorier i princip varenda film. Och baserar dom filmen på en bok där det inte finns nån kärlekshistoria så hittar dom på en. Filmer kan väl vara intressanta ändå?

Men i alla fall tips på film:
THE REVENANT. Något förutsägbar i slutet men man får inte riktigt kläm på det. Fast en del tycker säkert att det är självklart.

NEVER LET ME GO. Inte det slutet som alla hoppas på.
The Revenant är den med Leonardo DiCaprio när han fick sin första Oscar va? Har inte sett den än.
Never Let Me Go, hm får kolla upp om storyn kan va nått för mig. :p

Gone Girl, Watchmen och Shutter Island också kanske. Helt olika sorters filmer och passar in på helt olika sätt. Så nu är inget egentligen spoilat. ^^

Jag tyckte Gone Girl inte var så förutsägbar, så det kanske kan vara något även om den inte är i stil med de andra du rabblat upp.

Tänk vad olika det kan vara i olika genrer. Nu är jag inte fullt lika uppdaterad som för ett par år sedan men inom skräckfilm så har standarden snarare varit att ingen överlever sedan tortyrfilmernas genombrott under tidigt 2000-tal. Jag blev uppriktigt förvånad över ett (relativt) lyckligt slut på The Conjuring 2.

Annars är jag svag för Darren Aronofskys filmer; Requiem for a Dream, The Fountain, Black Swan...

Rosemary's Baby
Ils (Them)
The Vanishing
Donnie Darko
The Descent
The Mist
The Village
The Dark
The Cabin in the Woods

The Revenant är den med Leonardo DiCaprio när han fick sin första Oscar va? Har inte sett den än.
Never Let Me Go, hm får kolla upp om storyn kan va nått för mig. :p
Japp det är den med Leo. Den enda filmen som han har gjort bra förutom Gilbert Grape. Nä jag är inget stort fan av honom :p
NEVER LET ME GO är egentligen inget i min smak men jag kände ändå att den väckte lite nyfikenhet. Hur ska det gå?
Annars ska du börja följa game of thrones om du inte redan gör det. Totalt oförutsägbart.

Liknande trådar

Kultur Som titeln säger söker jag böcker/filmer där det händer något oväntat i handlingen, där allt inte bara är förutsägbart. Jag bara älskar...
2
Svar
29
· Visningar
1 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar