Förslag på 1-årspresent önskss

aiquen

Trådstartare
Jag har gått och blivit bjuden på ettårskalas! Jättekul, men dessvärre kommer jag inte kunna gå. Men eftersom jag dels tycker att det var fint att bli bjuden, dels har varit med och firat andra (eller det enda andra, snarare) barn i samma kompiskrets och dels för att jag ju ändå skulle vilja uppmärksamma bemärkelsedagen på något sätt, så funderar jag på om jag helt enkelt skulle kunna skicka någon liten present med posten.

Men - jag vet inte alls vad så små barn kan ha någon glädje av! När jag var på kalas senast gav jag en bok, Toto Tittut. Andra populära presenter tycktes vara kläder (känns jättesvårt med tanke på noll och ingen aning om lämplig storlek) och leksaker modell större (stora klossar etc.). Men ska jag skicka det med posten är det ju önskvärt om det varken är särskilt tungt eller skrymmande. Något litet, men ändå lite fint/kul liksom. Har ingen aning om vad, bara ...

Är det kanske någon här som har något förslag att komma med? :) Om jag kanske ska fortsätta på boktemat - tips på böcker som kan uppskattas av en ettåring?

Men ah, vilket störigt stavfel i rubriken då. Lyckas hur som helst inte ändra, så hoppas att det någorlunda tydligt framgår vad jag menar ändå. ;)

Böcker är ju alltid bra. Jag skulle nog köpa den här:

9789187465451_200x_hallooo-babblarna-pratbok_kartonnage

Sidorna är hårda och står emot dreggel och bitande, önskar att L hade haft fler såna böcker i den åldern. :D

Totto tittut är jättebra! Det finns minst ytterligare en bok i serien som är minst lika bra: Totto på maskerad.

Mamma borta! är ytterligare en bra bok. Sch! Vi har en plan, av samma författare är också kul.

En gammal klassiker är "knacka på", av någon anledning så trollbinder den massor av ungar.

Böcker med fina foton på djur brukar vara populära, det finns de med knappar så man kan höra hur de låter också.

Babblarna går ju oftast hem, så de böckerna är ett rätt säkert kort. Fast jag föredrar de med text som (tyvärr) inte är i kartong.

En bok kanske inte är så dumt. Bra tips om Babblarna, tänkte inte på att de finns som böcker, men så mycket har jag ju förstått att Babblarna är alla småbarns idoler. :D

Min dotter älskar "Ellen och Olle sjunger", fina böcker med illustrerade barnvisor. Hårda sidor som tål en ettårings hantering :D

Hur lyckas ni få era böcker att tåla en ettårings hantering? Det lyckas jag aldrig med. Hamnar de i händerna på min knäcks de. Det går på en sekund. Några ryggbrott håller de ju men sen får man börja tejpa. Syrran var likadan.

Min yngsta blev 1 år sista augusti och när jag slog in julklappar här i december upptäckte hon något roligt. Klistermärken. Hon är tokig i att sätta klistermärken och det är jättebra för motoriken. Det var ju lite knepigt första gångerna så då fick jag sätta etiketten längst ut på fingret men nu går det även med små klistermärken som hon hanterar själv. Jag vet inte om det är överkurs? Väldigt lätt att skicka i brev, om man inte köper ett gigapack med över 1300 förpackningar som jag gjorde i förrgår :o :D tradera :love:

Annars har båda barnen gillat böcker med ljud.

Hur lyckas ni få era böcker att tåla en ettårings hantering? Det lyckas jag aldrig med. Hamnar de i händerna på min knäcks de. Det går på en sekund. Några ryggbrott håller de ju men sen får man börja tejpa. Syrran var likadan.

Min ettåring är nog född varsam för hon har mängder av vanliga böcker som hon bläddrar i dagligen och en ynka sida har hon rivit i sedan hon började bläddra när hon var kanske 10 månader. Antagligen ovanligt varsam för sin ålder. :D

Hon gillar "Ellen och Olle sjunger", som någon tipsade om. Men Alfons är absolut favoriten. Utöver böcker är knoppussel populärt.

Min ettåring är nog född varsam för hon har mängder av vanliga böcker som hon bläddrar i dagligen och en ynka sida har hon rivit i sedan hon började bläddra när hon var kanske 10 månader. Antagligen ovanligt varsam för sin ålder. :D

Hon gillar "Ellen och Olle sjunger", som någon tipsade om. Men Alfons är absolut favoriten. Utöver böcker är knoppussel populärt.
Var glad för det :rofl: särskilt min yngsta är helt hopplös på sånt! Allt som går att ta sönder har hon sönder.

Min yngsta blev 1 år sista augusti och när jag slog in julklappar här i december upptäckte hon något roligt. Klistermärken. Hon är tokig i att sätta klistermärken och det är jättebra för motoriken. Det var ju lite knepigt första gångerna så då fick jag sätta etiketten längst ut på fingret men nu går det även med små klistermärken som hon hanterar själv. Jag vet inte om det är överkurs? Väldigt lätt att skicka i brev, om man inte köper ett gigapack med över 1300 förpackningar som jag gjorde i förrgår :o :D tradera :love:

De är nog helt enkelt olika, de små barnen :D:love: Min dotter har alltid varit ganska lugn och har bara rivit ut ett par sidor :p Men de hårda böckerna håller fint.

När jag var hos syrran nu i julas hade deras ettåring flera fina böcker med ljudeffekter, fåglar, djur på bondgården, husdjur osv som deras ettåring gärna läste i tillsammans med någon eller själv.

Favoriterna består mer av tejp än av papper :D. Skämt å sido, visst han river en del, men vi läser mycket ihop och då kan vi hindra det mesta av förstörandet.
Sen lånar vi mycket på biblioteket, de böckerna har han inte så länge att de hinner bli helt sönderlästa :)

Min ettåring älskar att dra runt på leksaker med snöre i, eller att pilla med klossar/stapla saker. Grejer som låter när man trycker på knappar är också jättekul.

Liknande trådar

Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 190
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar