Försäkringsnummer?

G

Generalen

Behöver man det till hands när man ska kastrera?
När en försäkring flyttas över till en annan, ska den nya försäkringstagaren inte få hem papper eller liknande då? Vår katts uppfödare sa att hon skulle ringa den 9:e men ännu har jag inte fått hem något, om man nu får det. Hon ska även ha postat ägarbytet till Sverak men jag har inte fått någon info eller papper därifrån heller?

Sv: Försäkringsnummer?

Eftersom kastrering inte går på försäkringen (annat än vid sjukdom i reproduktionsorganen) behöver du inte försäkringsnumret.

Jag vet inte hur olika försäkringsbolag gör, men när jag flyttar över försäkringen till den nya ägaren ringer jag Agria och ger dem personuppgifter om den nya ägaren. De ringer då till den nya ägaren och kollar om det är OK att försäkringen flyttas och är det OK skickar de ett försäkringsbrev till ägaren.

Från SVERAK kommer du inte få någon information om att du har registrerats som den nya ägaren, såvida de inte har ändrat på sina rutiner sedan jag var medlem.

Det är Agria som hon är försäkrad hos och jag har fortfarande inte blivit kontaktad av dom. Det är i så fall snart 20 dagar sen uppfödaren ringde, hon sa att hon skulle ringa den 9:e.

Tack för infon!

Som Sol skre, du behöver inget försäkringsnummer vid kastrering, det är ju inget som täcks av försäkringen (i normala fall) När jag skriver över mina kattungars försäkringar till dom nya ägarna så behöver jag bara deras personnummer och telefonnummer, sen skickar Agria ut papper till de nya ägarna inom några dagar. Ring till SVERAK och hör vem som står registrerad som ägare på katten. Ring annars och hör med din uppfödare igen, det kanske har blivit något fel i kommunikationen, det är ju inte så smart att katten går oförsäkrad.

*kl*

Uppfödaren hade inte hunnit ringa pga en del trassel hemma, men skulle göra det så fort hon fick möjlighet :). Kissen är nu nykastrerad och går omkring och stöter emot allt med tratten här hemma... :D

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 934
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 758
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama