Försäkringsfråga

Calvaro

Trådstartare
Hur länge gäller ett veterinärintyg när man vill försäkra en häst. Ska ev. köpa en häst som är veterinärbes. för 3v sen. Gäller intyget fortfarande?

Sv: Försäkringsfråga

det är väl lite på olika försäkringsbolag agria har väl en månad själv behövde jag inget vetintyg nu när jag försäkrade min kuse men det kannske komer senare då jag nyssgjorde de

30 dagar på intyg, sen kan 14 dagar gälla för vissa typer av röntgen utlåtanden.

men om du nu köper hästen som besiktigades för 3 veckor sedan så kan det ju vara läge med en ny besiktning innan du köper hästen! MYCKET kan hända på 3 veckor...

Jag försäkrade min häst i agria för 50 000kr. Behövde inte skicka med besiktningspappret... Men jag skulle besikta hästen igen och vara med själv så man ser att allt går rätt till.

30 dagar rent generellt.
Vore jag som dig skulle jag besiktiga om hästen iaf

Hästen har stått hemma hos mig dessa tre veckor. Har haft den på prov så det känns inte som att jag behöver besiktiga om den.

En fråga till.....skulle man teoretiskt kunna livförsäkra hästen i ett bolag och vetvårdsförs. i ett annat?

En fråga till.....skulle man teoretiskt kunna livförsäkra hästen i ett bolag och vetvårdsförs. i ett annat?

Ja, men det ger en del nackdelar då försäkringarna ofta är sammankopplade så det finns rent försäkringstekniska fördelar att ha de i samma bolag. Men går går det, absolut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama