Försäkringsfråga

U

ULN

Har precis sålt min ponny och nya ägaren ska ta över försäkringen. Ska hon bara ringa till förs.bolaget och uppge förs.nummret eller hur gör man?

Sv: Försäkringsfråga

När jag sålde mina hästar så ville Agria att den nya ägaren skulle ringa och ta över försäkringen.
Jag behövde inte göra nånting.

Ti_Ti

Då beror det alltså på vem man pratar med, jag har fått min uppgifter från samma bolag, dock ville de att den som står på försäkringen skulle ringa upp...

Jag ringde när jag sålt min häst och behövde bara uppge ya ägarens personnummer så var det färdigt.

Ullis

När jag köpte min häst ringde jag upp försäkringsbolaget och berättade att jag köpt hästen, jag tror inte ens att jag behövde skicka in någon kopia på köpekontraktet. Antar att försäkringsbolaget kontaktade säljaren.

När jag sålde vår ponny förra året och nya ägaren skulle ta över försäkringen ringde jag mitt försäkringsombud. Till denne gav jag nye ägarens namn, adress och personnummer. Sedan fixade ombudet allt. Jättesmidigt. :banana:

Men jag har också varit med om det ombytta, dvs när jag själv skulle ta över en befintlig försäkring. Jag kontaktade mitt försäkringsombud (hade redan mina andra hästar i samma bolag som den jag tog över) och behövde bara uppge tidigare föräkringsnummer, hästens namn samt tidigare ägarens namn. I det fallet fick jag även skicka in ett vet.intyg då försäkringsbeloppet skulle höjas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 733
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 458
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4