Försäkringsbolag (Optimal)

Jag ska ringa Optimal imorgon. Ska försäkra in en valp snart och vill byta på äldsta hunden, men vågar ju inte byta till dem om de tänker göra om stuntet med 25% höjning när som helst under avtalsperioden.

Jag mitt naiva fån trodde att ett avtal var något som båda parter band sig till, inte nått som den ena kunde ändra lite efter godtycke...

Intressant. Jag tror jag minns tråden. Jag fick någon månad efter 1000 kr höjning på min gamla hund hos If. Ringde upp, tokförbannad, och de sänkte försäkringspremien direkt. Att Optimal spelar dumma är inte en vinnande strategi.

Jag har också If och har för första gången använt försäkringen på min äldsta hund nu. De var noga att påpeka att premien skulle gå upp eftersom den rabatt jag haft för alla skadefria år skulle försvinna nu. Vi får se vad det landar på men jag är oerhört nöjd med deras service vid hanteringen av skadeärendet.

Jag har också If och har för första gången använt försäkringen på min äldsta hund nu. De var noga att påpeka att premien skulle gå upp eftersom den rabatt jag haft för alla skadefria år skulle försvinna nu. Vi får se vad det landar på men jag är oerhört nöjd med deras service vid hanteringen av skadeärendet.
Det kan du se i ditt försäkringsbrev, om jag inte har helt fel. Eller är det bara den andra rabatten man ser där... ?

Eftersom jag är som jag är (och har haft hundar som varit svårt sjuka och kommit upp i försäkringstaket) hade jag funderat en extra gång på att betala 25% av självrisken. Men det är ju en högst personlig reflektion. Tänker att det brukar springa iväg ändå om olyckan är framme...

Bra poäng! Började räkna på det och kom fram till att det blir mycket pengar att lägga ut om man kommer upp i 50.000kr.
Så blev If istället med endast fast självrisk :)

Bra poäng! Började räkna på det och kom fram till att det blir mycket pengar att lägga ut om man kommer upp i 50.000kr.
Så blev If istället med endast fast självrisk :)
Jag har samma, tycker att det är väldigt skönt. Speciellt, som sagt, båda gångerna min hund kom upp i 50 + i kostnader på djursjukhus. Bara en MR-röntgen gör att pengarna försvinner iväg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 946
Senast: escodobe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 543
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 652
Senast: Happimess
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 814
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar