Försäkringar

Nebraska

Trådstartare
Jag är amatörtränare och självklart löst amatörlicensen.
Men vad för sorts försäkringar bör man komplittera med?

Sv: Försäkringar

Jag vet inte riktigt vad licensen innehåller, men Folksam har en föräskring som heter "Hästsäker" som kostar 250kr för en familj/år, det är en olyckfallsförsäkring som gäller för ALLT.

Jag har BTR:s tilläggspaket.

Nu kommer jag inte ihåg vad alla bitarna innehåller men det stod i BTR, jag har grunden med stöld, skada på utrustning osv plus att jag har olycksfall på mig samt avbrottsförsäkringen om jag skulle skada mig så att jag inte kan sköta stall och träning.

Agriga har en helt ok racing försäkring för travhästar. Det är ett helt ok pris. Agria ligger väl lite högre på självrisken tror jag. Men jag har räknat ut att för mig är agria lönsammast. Dock har jag en vanlig A1 försäkring nu då min häst ej tävlar eller tränar. E de en travhäst i tävling/träning ska den ha racing försäkring för att saker ska gälla. Den kostar kanske 1500 om året TROR jag (kanske tom billigare).

Sedan föredrar jag argia av andra olika saker oxå. Tex för att dom bara håller på med djur! OK de finns såklart uppdelade avdelningar på de andra bolagen oxå..
Men de här med försäkringsbolag vilka som är bäst o sådant, de kan man räkna på o diskutera i evigheter.

Mvh tinis

Det är inte försäkring för häst,utan för mig och matrial.
För övrigt kan jag säga att mina personliga erfarenheter av Agria har gjort att jag sagt upp hästförsäkringen jag hade där.

Det är inte försäkring för häst,utan för mig och matrial.
För övrigt kan jag säga att mina personliga erfarenheter av Agria har gjort att jag sagt upp hästförsäkringen jag hade där.

Det mesta täcks visst av hemförsäkringen!

Jag bad en som håller på med försäkringar att kolla åt mig då när BTR kom med dom där paketen.
Det dom har via BTR som är jättebra är den där avbrottsförsäkringen om man blir sjuk el skadad.I princip den enda man behöver teckna "extra"

Utrustningen och du själv är försäkrad vid träning/tävling via licensen

Edit: det står en del i Marsproppen!

Kolla bara så du har koll på förvaring och värde på/av utrustningen

Senast ändrad av en moderator:

Det mesta täcks visst av hemförsäkringen!

Jag bad en som håller på med försäkringar att kolla åt mig då när BTR kom med dom där paketen.
Det dom har via BTR som är jättebra är den där avbrottsförsäkringen om man blir sjuk el skadad.I princip den enda man behöver teckna "extra"

Utrustningen och du själv är försäkrad vid träning/tävling via licensen

Edit: det står en del i Marsproppen!

Kolla bara så du har koll på förvaring och värde på/av utrustningen

Det täcks INTE av hemförsäkringen, man måste teckna till en extra om man håller på med hästar.

Det täcks INTE av hemförsäkringen, man måste teckna till en extra om man håller på med hästar.

Inte av min heller, men när jag såg över fastighetsförsäkringen som jag tog över så kunde man teckna försäkring för utrustningen också.
Det gick rätt jämnt upp med BTR:s försäkring.

Psst, Folksams djurförsäkring hette förr Commersial Union och försäkrade just djur.

De hade bättre travförsäkringar innan de köptes upp men det är samma folk som jobbar.

Jo!
Självklart måste du höja lösöret så det räcker till utrustningen men sen är det faktiskt så... Med reservation för förvaringen då.
Om du inte har träningsrörelsen i bolagsform då.

Om utrustningen blir stulen oller dyl. Ja då täcker hemförsäkringen, men inte om hästen slår sönder den etc.

Det va några år sedan det.
Jag jobbar på försäkringsbolag och det går inte att få på hemförsäkringen om det är ens eget djur som förstör

Det va några år sedan det.
Jag jobbar på försäkringsbolag och det går inte att få på hemförsäkringen om det är ens eget djur som förstör

Okej, de kanske har ändrat nu då... det var i alla fall jag som klantade till det med min häst och då täckte försäkringen.

Om utrustningen blir stulen oller dyl. Ja då täcker hemförsäkringen, men inte om hästen slår sönder den etc.

Nej men då kommer licensförsäkringen till nytta för den täcker allt inim träning/tävling.
Så det behövs inte några "extraförsäkringar" alá BTR(och sveland)...

Tyckte det var väldigt svårbegripligt vad som täcks av vad, därför tog jag hjälp av en som jobbar på ett av bolagen och bad honom kolla. Med resultat att det enda som behövs är koll med hemfbolaget vad som gäller för förvaring av utr+ BTR´s "avbrottsförs...

Okej, de kanske har ändrat nu då... det var i alla fall jag som klantade till det med min häst och då täckte försäkringen.

Det går fortfarande den vägen... Drulleförsäkring. Men det vill till att man inte har travet som bolag för då gäller inte hemförs.

Det du eller de som omfattas av "drulledelen" på din Hemförs orsakar regleras av denna.

Det din häst orsakar regleras av dennes förs om den har "drulle"

Det du eller häst orsakar i samband med tävling eller träning för tävling ( och när är det inte det??:confused: ) går på licensförsäkringen

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 752
Senast: kma
·
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 130
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka