F
Fialotta999
Jag har köpt en häst där vi gjorde en klinikbesiktning samt röntgen. Röntgen visade en lös benbit som satt på ett bra ställe som veterinären sa att det ev kunde bli en reservation av. Sen hade han några fåror i sina framben men detta ansåg veterinären inte var något allvarligt och dom skulle inte göra att jag skulle tveta ett köp. Tog över säljarens försäkring men passade på att höja livförsäkringen. Sen kommer samtalet från försäkringsbolaget där de vill se röntgenplåtarna för de anser att han har låg hälta i båda frambenen och det kommer att ge reservationer. Jag skickar in röntgenplåtarna och försäkringsbolaget skall nu återkomma.
Grejen är att hade veterianären på kliniken sagt att han inte rekommenderade köp p.g.a röntgen fynd på 3 ben så hade vi ej köpt hästen naturligtvis. Jag som köpare måste ju kunna lita på veterinären jag anlitar annars är det ju ingen idé att vi gör dessa besiktningar överhuvud taget.
Har ni varit med om något liknande? Berätta gärna er historia med försäkringsbolag, veterinärer och hur historian har slutat.
Grejen är att hade veterianären på kliniken sagt att han inte rekommenderade köp p.g.a röntgen fynd på 3 ben så hade vi ej köpt hästen naturligtvis. Jag som köpare måste ju kunna lita på veterinären jag anlitar annars är det ju ingen idé att vi gör dessa besiktningar överhuvud taget.
Har ni varit med om något liknande? Berätta gärna er historia med försäkringsbolag, veterinärer och hur historian har slutat.