Försäkring?

Sv: Försäkring?

Båda barnen är försäkrade i Trygg Hansa. Vi kikade runt på lite olika men tyckte detta var bäst.

Men vid villkorsändringar meddelas försäkringstagaren. Tror faktiskt att alla försäkringsbolag kan ändra sina villkor, men alla kanske inte har det inskrivet i sina avtal...

Vi hade en kille här hos oss som snackade från Skandia, och enligt honom brukar de förbättra villkoren, en utan att uppdatera gamla kunder. Dvs om de höjer beloppet man får per dag om man tvingas vara från jobbet för att barnet ligger inne, så höjer de enbart för nya kunder om man inte uppdaterar avtalet. Fast självklart ser de till att uppdatera så man betalar mer om de höjer priset iaf. ;)

Enligt honom hade de iaf det avtal som täcker mest, men jag har inte jämfört själva avtalen så jag kan inte svära på det.

Vi har också Trygg Hansa till Juni, hade grav. försäkring genom dem och tecknade sedan barnförsäkringen där också. Fick (barnets) första sex månader gratis och 10% rabatt på hemförsäkringen och sambons försäkring också.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30