Försäkring?

Freyja_bus

Trådstartare
Ny tråd igen!

Vilken försäkring har ni valt till era barn och varför?

Ska försäkra My nu (hon har endast skydd av graviditetsförsäkringen än så länge, så det är hög tid att fixa något bättre!).

//Julia

Sv: Försäkring?

If. Har alla djuren försäkrade där, så jag beslöt mig försöka samla allt på ett ställe. Priserna låg rätt lika. Har dock fortf egna försäkringen och hemförsäkringen i Folksam.

Har allt i länsförsäkringar. De gjorde om sin för nåt år sedan, så den blev bättre, efter något jämförelsetest. Annars har jag hört att If (tror jag det var) ligger i topp på bra barnförsäkringar.

Har allt i länsförsäkringar. De gjorde om sin för nåt år sedan, så den blev bättre, efter något jämförelsetest. Annars har jag hört att If (tror jag det var) ligger i topp på bra barnförsäkringar.

God morgon Mitten!

Jag har allt försäkrat i Länsförsäkringar - gården, bilarna, transporten, och alla djuren i Agria. Har inte sett någon graviditets-försäkring från dom så jag tecknade den hos TryggHansa. Men går det att byta till Länsförsäkringar när grav-försäkringen går ut?

Vi har i Skandia genom mannens arbete.
Kolla upp vad du kan få via arbetet - det brukar vara förmånliga försäkrinar.

Vi också allt annat i Länsförsäkringar.
LRF har annars en bra barnförsäkring har jag för mig :laugh:

Jag är föräkrad i Länsförsäkringar, försäkrade magen där och nu är Sebastian oxå försäkrad där. :)
Verkade vara bra villkor även om det är en djungel...

Jag har Gry försäkrad hos Trygghansa, satt länge och jämförde försäkringsvillkor och sånt, och sedan blev valet utan tvekan TH. Fast alla andra försäkringar har vi hos Länsf, trygghansa är ju inte det billigaste bolaget direkt. Men barnförs är inte så farligt dyr.

trygg hansa, ringde från BB :rofl: för att vara garanterad att få högsta nivå. Hade gravidförsäkring därifrån så första 6 mån bev gratis :)

Jag hade grav.-försäkring hos Länsförsäkringar(deras utökade) och valde att teckna deras barnförsäkring. Eftersom jag gjorde så bjöd de på 6 månader på barnförsäkringen också!

Vår skrutt är försäkrad i TryggHansa, direkt uppföljning på gravidförsäkringen, trots att vi har Länsförsäkringar till resten av familjen + huset + bilen. TH:s barnförsäkring verkade förmånligast när vi jämförde, och jag fick ett bra intryck av deras skadereglerare när jag kontaktade dem efter förlossningen. Jag sprack nämligen så mycket att jag fick ut på gravidförsäkringen. Sen har vi också tecknat extraförsäkring som täcker upp ADHD/AP/liknande störningar. Lika bra att teckna maximalt från början och sen plocka bort grejer om det behövs

Det är nämligen viktigt att tänka på är att man inte gärna vill byta barnförsäkring eller utöka den när man väl tecknat den. Bolagen kan strula väldigt mycket med friskrivning för olika saker, så att man helt plötsligt inte är skyddad om ens barn haft några tecken på sjukdom. Lillskrutt här hemma har haft lätta matallergiproblem och ett förkylningsastmaanfall, så jag tror det är kört för oss att byta bolag.

Glömde vi har även en till försäkring inte lika mkt ersättning på engångsbelopp: Förenade Liv via makens fack. Mkt goda erfarenheter av dom för egen del (hade min barnförsäkring där, dom gav engångsbelopp för psykisk ohälsa för mig, inte många bolag som gör det).

TryggHansa. :)

Första skälet var att jag själv har försäkring där (haft sedan jag var nyfödd) och aldrig haft några som helst problem med dem.
Andra skälet var att deras villkor är de bästa (enligt mig och många andra)

När sedan en oberoende försäkringsmäklare kom ut till oss och diskuterade försäkringar så blev jag bara mer nöjd med mitt val. Enligt honom var "de flesta bolag likvärdiga vad det gällde sakförsäkringar, men när det gäller olycksfallsförsäkringar så är TH helt outstanding, inget annat bolag kommer ens i närheten att kunna konkurrera med TH´s villkor"

Att sedan de 6 första månaderna var gratis är bara ytterligare en bonus (och absolut ingenting som jag skulle basera mitt val av försäkring på :crazy:)

*kl* Det är lustigt det där med försäkringar och hur dom upplevs, jag kan meddela att **************** :angel: har tagit 15(!) ÅR på sig att utreda en bekants allvarliga skada. Dvs. ALDRIG I HELVETE att vi skulle ha något hos dom. Jag blir upprörd bara att tänka på hur denne person blivit behandlad och deras ursäkter vid varje kontakt. 15 år för en skada som gett sjukpensionering och noll förmåga till arbete. Det är illa!

Trygg Hansa, hade den grav-försäkringen och när jag tecknade om den till barnförsäkring fick jag 6 mån gratis. Jag tänker inte alls på vad den kostar oss varje månad med tanke på vad den ersätter.
Jag är oxå barnförsäkrad hos trygg hansa.

Fast sen är det utspritt :o djuren hos folksam och huset hos länsförsäkringar.

Vi har medlemsbarn genom sambons fack. Har inte de flesta fackmedlemsskap där sådant kan tecknas ???

Vi valde att försäkra i Skandia. Minns inte alla anledningar vi hade att välja det bolaget. Men jag minns anledningen till att vi inte valde Trygg Hansa, de har inskrivit i sitt avtal att de får ändra kriterierna när som helst, alltså vet man inte om det man skrev på när barnet var bebis fortfarande gäller när man behöver använda försäkringen.

Vi valde att försäkra i Skandia. Minns inte alla anledningar vi hade att välja det bolaget. Men jag minns anledningen till att vi inte valde Trygg Hansa, de har inskrivit i sitt avtal att de får ändra kriterierna när som helst, alltså vet man inte om det man skrev på när barnet var bebis fortfarande gäller när man behöver använda försäkringen.

Men vid villkorsändringar meddelas försäkringstagaren. Tror faktiskt att alla försäkringsbolag kan ändra sina villkor, men alla kanske inte har det inskrivet i sina avtal...

Men vid villkorsändringar meddelas försäkringstagaren. Tror faktiskt att alla försäkringsbolag kan ändra sina villkor, men alla kanske inte har det inskrivet i sina avtal...

Precis, vi har flera olika bolag på allt vi har försäkrat och jag lovar det är ofta ändringar... det gäller se över sina försäkringar VARJE år vid årsförnyelsen. :) Man tecknar ju försäkring år för år :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30