Försäkring!??

fettso

Trådstartare
Hur mkt är era katter försäkrade i??
Marly våran 5 månaders perser är försäkrad i Agria 60.000 kr veterinärvård,men inget för liv.
Vi har precis köpt kise nr 2,en skogskatt korsning som ju också ska försäkras,ska man ha extra försäkring för avel??:angel:

Sv: Försäkring!??

Om du ska avla på katten är det ju idé att avelsförsäkra, men varför ska du avla på en huskatt?

Jag har min katter försäkrade i Agria, Agria Plus 60:000kr. Där har jag valt självrisken på 1000 kr och rörliga självrisken på 10%.

Den värkade bäst för min del.

Har Agria till båda mina. Har också det högsta värdet på vet-vård, lägsta självriskerna och båda är livförsäkrade för 5000:-.
Har tagit bort avelstillägget på Yoga nu eftersom hennes avkommor är över 2 år (dåvarande gränsen för doldafel).

Kostar drygt 1300:- /år och katt.

Har våran Sibir (5 mån) helförsäkrad (högsta värdena..) i Agria, vetrinär plus, liv och avel. Det går på dryga 1000-lappen per år..

Agria bas, 30 000 i vetvård med lägsta självrisken (1000kr +10%).
Kostar ca 450 per katt och år med kattungerabatt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 372
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
4 240
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17