Försäkring.

Sv: Försäkring.

Till hannen har jag Agria: Kostar 590:-/året. Självrisk: 1000:- + 20%.

Honkatten har Folksam. Kostar: 325:-/året. Självrisk: 1200:- + 20%.

Folksam har jag hört mycket dåligt om när det gäller katt. Hade jag "bara" haft en vet.vård hade jag nog valt Sveland, eller möjligtvis If. Nu har jag avelskatter och då är det bara Agria som ersätter som jag anser vettigt.

Det är ju bara veterinärvård som är aktuellt antar jag, och ofta finns möjlighet att välja självrisknivå (och därmed premie) själv. Jag har valt att ha högre premie och lägre självrisk, men det gör man ju som det passar den egna plånboken.

har Agria på min kissemisse..har inte behövt ha nån kontakt med dem än..(som tur är) :) ..så jag har inga erfarenheter av dem angående utbet. m.m
Kanske ska kolla upp andra bolag med eftersom de låter bra o billiga..har bara en vanlig bondkatt..betalar ung. 750 kr per år

ha det bra med era katter!!mvh Terése

Jag vet inte riktigt. Har bara utnyttjat Agria 1 gång med katten för si sådär 8 år sedan. Folksam har jag nyttjat med fd hunden. Men ser man det prismässigt så föredrar jag ju Folksam, och sedan att en utav mina barndomskamrater jobbar på Folksam är bara en bonus ;)...Man slipper snacka med okända. När jag fick avliva hunden så ersatte dom mig dagen efter. Så jag tycker dom funkat hur smidigt som helst. Agria har också funkat bra, med katten fick jag mina pengar ganska omgående och sedan hade jag ju en kanin försäkrad i Agria. När han var sjuk och krävde vet-vård, så skickade jag bara in mina kvitton till Agria och sen kom pengarna efter ca 10 dagar.

Men det jag inte fattar är ju varför Agria är så dyr ?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hallå! Har haft flertalet hästar och hund i 8 år(som jag tyvärr fick ta bort igår). Men aldrig haft katt. Kommer bli väldigt tomt nu...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
15 058
Senast: Fille
·
Övr. Katt Jag har precis skaffat katt och är i full färd med att teckna försäkring. Syrran nämnde nånting om att man med Sveland kunde ta hem sitt...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt Min kastrathane har varit försäkrad sedan jag köpte honom som liten pilt. Nu fyller han nio år i år och helt plötsligt betalar jag sjukt...
Svar
5
· Visningar
1 546
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?