Försäkring.

Tassetass

Trådstartare
Läste just på katthemmets hemsida att man förbinder sig till att försäkra katten, och då blev det stopp i min skalle, för sånt har jag aldrig behövt bry mig om. Alltid haft "specialavtal" :angel: med den lokala veterinären under tiden som pappa hade kossor, och mina två nuvarande katter är de två sista som får ta del av den dealen.

Men nu bor jag ju i en annan kommun och pappa har inga kor längre så nu måste jag skaffa en riktig försäkring. Men hur sjuttsingen ska jag veta vilken jag ska ta? Vad har ni? Bolag? Villkor? Kostnad?

HJÄLP!

Senast ändrad:
Sv: Försäkring.

Tror vi har våran hane i IF. Kostar nästan inte något, mindre än 400 kr/året.

Folksam vet jag är bra, ska kolla upp det också.

Men hur mycket ska man försäkra katten för? T.ex. "Baseras på inköpspris" - dyr är hon ju inte. Gah, jag begriper inte sånt här.

Oj, vi har nog knappast ngt större (kanske inget alls..)livvärde på våran katt, har försäkring för veterinärvården ifall det skulle hända ngt med han.

Vi har agria, de duger.

Om det är en bondkatt som du ska köpa, så brukar man inte livsförsäkra dem, bara veterinärvård.

Jag tror vi betalar 30 kr i månaden per katt eller ngt sånt. Inte spec dyrt med andra ord.

Nej tack till Agria. :crazy:

Det är bara vetvårdsförsäkring jag ska teckna. 30 kr per månad är ju snudd på ingenting, hur mycket täcker försäkringsbolaget vid en ev. sjukdom eller skada?

jag har agriga.. betalar ca 780 kr för varje katt då ingår
optimal vetrinärvård (45000)
optimal medicin (2000)
optimal rehablitering (5000)
och trygghet (20000)

båda två är blandras/huskatt

65 kr i månaden, alltså. Inte heller det nån svindlande summa direkt. Katter är bra djur! :D Synd bara att du har Agria. ;)

Har aldrig haft Agria själv, men ALLA jag känner som haft problem med försäkringarna har alltid haft just Agria. Jag skulle inte känna mig trygg med dem.

IF vet jag ingenting alls om, Folksam är vad jag hört bäst om. Hade helst haft samma bolag som jag har min hemförsäkring i, för de är fan bäst, men de har tyvärr inga djurförsäkringar.

Agria är även det i särklass största försäkringsbolaget för djur så det är ju inte konstigt att de har många missnöjda kunder.

Jag är supernöjd med Agria, de har aldrig krånglat och jag gillar att man kan "skräddarsy" försäkringen efter katten.

Jag har 3 katter, är uppfödare, har alla katter ID-märkta och Agria samarbetar med min rasring så jag har... 45% rabatt (tror jag att det är).

Jag har en av mina försäkrad i Agria ( de andra var för gamla redan när jag fick dem o därför oförsäkrade. Fick därför punga ut med 10 000 för att laga den ena häromåret...). Har deras basförsäkring som täcker olyckor o sjukdomar upp till 30 000 kr per år. Finns lite olika självriskalternativ. Jag betalar knappt 300 om året.

Kolla förs bolagens hemsidor, där finns mkt info. På Agrias sida kan du beställa förs direkt på nätet, vet inte hur de andra bolagen har lagt upp det.

Hade agria förut till bla häst o var nöjd med deras sätt att hantera skador o ersättning men efter att ha kikat runt nu har jag insett att det är försäkringsbolaget med i de allra flesta fall dyraste premierna o sämsta villkoren..tyvärr.

Jag kommer inte beställa något via nätet, kommer ringa till alla så risken finns att den med bäst kundservice vinner mig som kund. ;)

Jag är ruskigt skeptisk till Agria, men ringa och prata med dem kan man ju alltid göra. Just nu ligger Folksam bäst till, men vi får se.

Vilka andra bolag finns det som man kan kolla upp? Folksam, Agria, IF - fler?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hallå! Har haft flertalet hästar och hund i 8 år(som jag tyvärr fick ta bort igår). Men aldrig haft katt. Kommer bli väldigt tomt nu...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
15 058
Senast: Fille
·
Övr. Katt Jag har precis skaffat katt och är i full färd med att teckna försäkring. Syrran nämnde nånting om att man med Sveland kunde ta hem sitt...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt Min kastrathane har varit försäkrad sedan jag köpte honom som liten pilt. Nu fyller han nio år i år och helt plötsligt betalar jag sjukt...
Svar
5
· Visningar
1 546
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?