Försäkring!

Timsetim

Trådstartare
Pratade om försäkringar med en kollega. Då slog det mig om man ska ha någon speciell hemförsäkring när man har hund? Jag ska snart bli sambo och min pojkvän har hund.

/Timsetim :)

I hemförsäkringen ingår det oftast skydd, tex om hunden biter någon annan och ni blir ersättningsskylldiga (tror jag det vra, finns även fler exempel) Hör med olika bolag vad dom erbjuder.

Sedan skall ju hunden givetvis ha en egen försäkring (veterinär + eventuellt liv)

Du tänker säkert på allrisken, även kallad drulleförsäkring, som går in och täcker om du eller dina barn råkar ha sönder/slarvat bort någonting.

Den täcker emellertid inte upp för djur så en vanlig hem och hundförsäkring är det man skall ha.

Givetvis är han redan försäkrad!!

Tack för svaren, får helt enkelt höra med de olika bolagen. Tänkte mest om det var någon som visste någon hemförsäkring som var "extra" bra att ha om man hade hund.

Timsetim :)

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka