försäkring

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Lindi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 107
L

Lindi

Vad har ni för försäkring på era tävlande travare? positiva/negativa erfarenheter?

Hej Jag har precis tagit en försäkring på min 2-åriga travare, som ska tävla.
Jag ringde runt och frågade lite och bestämde mig för Folksam. Den försäkring som jag fick var A6 Liv (valfritt belopp), A6 veterinärvård (enkel el dubbel 30000 el 60000 tror jag att det var). Så jag hoppas att denna försäkring ska hjälpa mig om jag får problem. Några erfarenheter har jag inte fått ännu.
Lycka till med din försäkring på din tävlingshäst!!
MVH Emma.

okej, hur mycket e premien på de då? (om jag förstått det rätt har du alltså 2 försäkringar på din häst?)
Kan absolut ingenting om försäkringar... :crazy:

Jag har mina hästar försäkrade i Folksam.

Sto 4 år ej tävlande men snart startklar.
Försäkrad: A6 Liv 40 000 A6 Dubbelvet. 60 000
Årspremie Liv 2310kr Vet 1200kr

Vallack 5 år starthäst.
Försäkrad A6 liv 20 000 A6 vet 30 000
Årspremie liv 1158kr vet 650kr

Kollade igenom de olika försäkringarna i tre olika bolag och valde Folksam eftersom de har de mest täckande försäkringarna för travare, dessutom var de billigat, iaf. när jag tecknade dem. Dessutom har bekanta som hat sina försäkringar där bara goda erfarenheter av deras hanteranden av utbetalningar, villket jag inte hört om andra bolag.

//Anna

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sofia Vikström var tidigare en av alla ryttare som hade fördomar mot travhästar som ridhäst. Att travhästar var hopplösa att utbilda och... 2
Svar
28
· Visningar
1 909
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 220
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka