Försäkring

C

Cia

När man köper häst - måste man besikta hästen för att få ta en försäkring på hästen?

Eller kan man bara ta över försäkringen från den tidigare hästägaren?

Om man ska höja försäkringsbeloppet, måste man då besikta hästen?

Tack på förhand!

Om man nu ska köpa en häst så tycker jag att det ligger i ens eget intresse att besiktiga...(Så att man vet vad man köper) Jag tror dessutom att de flesta besiktigar, eller har jag fel?

Försäkringsbolaget kräver ett friskhetsintyg/veterinärbesiktningsintyg för att du ska få teckna en försäkring.
Du kan ta över hästens försäkring efter den gamla ägaren, men du kan inte ändra den utan intyg.

Apo

Försäkrings bolagen kräver inte veterinärbesiktningsintyg!
Eller rättare sagt det beror på vilken försäkring man väljer. A1 krävs ingen vet.besiktning!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 870
Senast: Tualma
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 122
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 407
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar