Försäkring.

Jag har pratat med ombud. Kan läggas till befintlig försäkring. Kravet är att katten inte har eller haft problem med tänder eller mun/ätande. Inget intyg krävs generellt. Ingen åldersgräns. 20 dagars karens.

Har lagt till på min ena (den andra har forl)
Oooh! Nice, hur mycket mer kostade det?

@MissFideli och allmänt:
Tror många bolag kommer haka på med liknande då konkurrensen mellan bolag är så pass stor och djurägare i mångt och mycket blir mer och mer pålästa. I mångt och mycket har ju bolagen sen rätt länge ”följt” varandra och bevakar varandra rätt nogsamt s.a.s.

Ska bli spännande att se vad Folksam gör framöver . Deras kattförsäkring är inte så up to date på marknaden inklusive enligt de själva .

@MissFideli och allmänt:
Tror många bolag kommer haka på med liknande då konkurrensen mellan bolag är så pass stor och djurägare i mångt och mycket blir mer och mer pålästa. I mångt och mycket har ju bolagen sen rätt länge ”följt” varandra och bevakar varandra rätt nogsamt s.a.s.

Ska bli spännande att se vad Folksam gör framöver . Deras kattförsäkring är inte så up to date på marknaden inklusive enligt de själva .

Moderna säger sig inte ha planen att lägga in FORL, men att man funderar på det typ. Men jag är inte orolig, de måste följa efter.

Moderna säger sig inte ha planen att lägga in FORL, men att man funderar på det typ. Men jag är inte orolig, de måste följa efter.

Gissar jag på med, men det kan ju ta ett tag såklart.

Jag har ju IF som täcker iallafall, men eftersom jag hade Folksam till tidigare katter (som tack och lov var väldigt friska), så är jag nyfiken på vad de kommer göra framöver då deras kattförsäkring som sagt inte alls är kompatibel marknadsmässigt med de flesta övriga bolag.

Gissar jag på med, men det kan ju ta ett tag såklart.

Jag har ju IF som täcker iallafall, men eftersom jag hade Folksam till tidigare katter (som tack och lov var väldigt friska), så är jag nyfiken på vad de kommer göra framöver då deras kattförsäkring som sagt inte alls är kompatibel marknadsmässigt med de flesta övriga bolag.

Trist. Min devon var försäkrad i Folksam första åren, så vi får se vad Moderna sätter för krav.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
763
Senast: Mojma
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
670
Katthälsa Min katt utreds just nu för felin hyperestesi. Eller ja, vi närmar oss diagnosen genom att först utesluta annat. Två veterinärer varav...
Svar
6
· Visningar
595
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
3
· Visningar
446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka