Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har flyttat till Tyskland med min hund, dvärgpinscher. Hon är försäkrad hos agria. Kostar 3000 kr om året. De står på min mamma och hon tänker säga upp de nu. Kan jag skaffa en försäkring till henne i Tyskland? Eller hur funkar de? Är skriven i Sverige
De flesta hundförsäkringar gäller vid resor har jag för mig och det borde väl det du gör räknas som. Du kan skriva över din mammas försäkring på dig så blir det inga dumma avbrott. Det är bara at ringa dem och säga att försäkringen i fortsättningen ska stå på dig.
Åtminstone för 2 år sedan gällde hundförsäkringen hos iaf Agria och Sveland endast utomlands om hunden varit max 3 månader utomlands. Detta för att man inte ska kunna flytta till ett annat land med hunden och ändå ha den försäkrad i Sverige. De ersätter all veterinärvprd precis som vanligt så länge du har kvitto. Ibland vill de även ha ett extra papper skrivet av engelska från veterinären beroende på vad det gäller.
Min förra hund opererades för urinsten samt kastrerades i Tyskland och det var inga problem med ersättning från försäkringsbolaget.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.