Försäkring??

Smurfoff

Trådstartare
Jag har flyttat till Tyskland med min hund, dvärgpinscher. Hon är försäkrad hos agria. Kostar 3000 kr om året. De står på min mamma och hon tänker säga upp de nu. Kan jag skaffa en försäkring till henne i Tyskland? Eller hur funkar de? Är skriven i Sverige

Sv: Försäkring??

De flesta hundförsäkringar gäller vid resor har jag för mig och det borde väl det du gör räknas som. Du kan skriva över din mammas försäkring på dig så blir det inga dumma avbrott. Det är bara at ringa dem och säga att försäkringen i fortsättningen ska stå på dig.

Sv: Försäkring??

Åtminstone för 2 år sedan gällde hundförsäkringen hos iaf Agria och Sveland endast utomlands om hunden varit max 3 månader utomlands. Detta för att man inte ska kunna flytta till ett annat land med hunden och ändå ha den försäkrad i Sverige. De ersätter all veterinärvprd precis som vanligt så länge du har kvitto. Ibland vill de även ha ett extra papper skrivet av engelska från veterinären beroende på vad det gäller.
Min förra hund opererades för urinsten samt kastrerades i Tyskland och det var inga problem med ersättning från försäkringsbolaget.

Liknande trådar

Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 178
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur