Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zoyas sammanställning fungerar även med nya villkoren, dock så är ersättningsnivåerna då 25 000 kr alt 50 000 kr hos Agria.
Hur mkt påslag vid skada får man hos IF då?
Jag har både villa, bil och barn i IF men eftersom jag har 4 hundar försäkrade i Agria, varav de äldsta är 9 år i år, så gick inte IF med på att försäkra alla 4 då hundarna max får vara 6 år vid tecknande
+ att det var nåt krux i IF att du får inte mer rabatt om du har fler än 3 försäkringar eller vad det var. Vid 3 (eller var det 4?) så får man maxrabatten men sen är det stopp.
Finns ju liksom ingen anledning för mig att gå över med två och därmed även mista min samlingsrabatt hos Agria (som är 30% + 10% för medl. i SKK).
Hur mkt påslag vid skada får man hos IF då?
7 år är max taket vid nytecknade, undantag kan göras om man är storkund tex en uppfödare som flyttar många hundar och några är ”överåriga” så går det att få undantag.
Jag begärde offert för drygt ett år sedan (eftersom jag har allt annat i IF som sagt) och då var ju dessa "gamlingar" 8 år och IF var inte intresserad av att ta över dem....
Ja, det förstår jag ju men som jag skrev tidigare så fanns det ju ingen anledning för mig att byta två djur och mista samlingsrabatt etc.... vilket jag även påpekade för säljaren på IF (som ringde upp mig).
Det blir oftast dyrare om man täcknar en ny försäkring när hunden är mer än 1 år. Tex om man byter bolag vid 1 år ålder. Dom vill gärna ha hunden från valp.
Vi ringde runt o kollade mycket noga .
Så har vissa 30 d karens.
så kolla kolla noga noga