Försäkring folksam

A

aetm

Har precis skaffat mig en foderhäst, fick hem försäkringen som vi direkt skrev över från ägaren till mig. Så här står det :
A1-liv 45 000 kr
A2-liv 20 000 kr
a1 - vet 50 000 kr

Varför är det en A2-liv när redan A1 finns? Det är en ridhäst om det gör saken lättare

Sv: Försäkring folksam

Det är billigare att dela upp livvärdet.

A2 täcker ju mkt mindre än vad A1 gör men vid plötslig död som täcks av A2 får man ut båda beloppen.

Sv: Försäkring folksam

Det är för att det ska bli lite billigare premie på den. Om hästen dör eller måste avlivas p g a olycka så faller både A1 och A2 försäkringarna ut och ger ägaren då 65 000. Om hästen "bara" t ex får någon typ av hälta så faller bara A1 försäkringen om den måste tas bort.
A2 tar mindre saker, man kan lite enkelt säga att den gäller för väldigt akuta saker där hästen dör eller måste avlivas. A1 gäller för nästan allt som hästen kan råka ut för även långa sega undersökningar för diverse hältor och liknade.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V