Försäkra din katt, men var?

iafia

Trådstartare
Nu har vår lilla kille landat hos oss och vi vill givetvis försäkra honom även om man kommer vara innekatt de närmsta 2-3 åren och skade risken inte är lika stor som för en utekatt, men precis som för människor händer de flesta olyckorna i hemmet trygga vrå. Så nu till min fråga, har ni något försäkringsbolag att rekomendera? Vi tänkte ta 40 000 i vetrinärvård och ingen livförsäkring. Då vi har hem försäkringen hos folksam kan det vara bra att samla den där, någon som har folksam till sin katt? Positivt och negativt?

Sv: Försäkra din katt, men var?

Jag har båda min försäkrade hos if.
Funderade på folksam först, men sen blev det if iaf :)
Dom har den snabbaste skaderegleringen och deras kunder är dom som har varit nöjdast.
(har jobbat som försäkringsrådgivare, så det är den infon jag har fått från bolaget.)

Då tycker jag att du ska ringa/gå in på försäkringsbolagens hemsidor och be om offert på en sån försäkring. Kolla villkor och vad premie, självrisk är på. De största bolagen är If, Agria, Sveland och Folksam. Agria ger rabatt på premien om man har sin katt id-märkt vet jag.

Jag har mina katter försäkrade i Agria.
Vet inte varför men det blev det.

Det har fungerat ok. Jag kan inte påstå att jag är 100% nöjd men men.

Jag har 1100kr i självriks(grundavgift) och sen 10% rörlig avgift och de är försäkrade upp till 60:000 kr/år samt på min ena hona har jag tillägget avel.

Jag har Folksam på mina 2 katter och en hund, har aldrig behövt utnyttja försäkringen så omden är bra eller dålig vet jag inte :)

Har If på alla 3 hästarna och alla 3 katterna.
Välj INTE Agria, dom klarar inte av att göra någonting rätt:mad:
Jag har försökt säga upp en försäkring på den ena katten som vi ej har kvar i ett halvår-dom har vägrat.

Dom försäkrade in min ena häst utan mitt tillstånd.
Osv är j-vligt glad att jag bytt bolag!!
Har inte haft annat än krångel med Agria

If finns med på konsumentverkets svarta lista, säger en hel del om hur bra det är tycker jag. Min personliga erfarenhet är att de är försäkringsbolaget från helvetet! :devil:

Jag har haft mina katter, hundar och hästar försäkrade hos fd JFB, Agria sedan min första försäkring nån gång på 80-talet och aldrig haft några som helst problem med skaderegleringar eller utdömningar. De har alltid varit snabba i handläggningen och schysta att ha att göra med oavsett om det rört sig om direktregleringar eller utbetalningar.

Läser man avtalet där det står svart på vitt vad som ingår så vet man även vad villkoren gäller för. Till skillnad från If har jag aldrig behövt bråka i åratal för att få Agria att följa sina egna avtal och villkor, If däremot ... :mad:

Både mina katter och mina hästar är försäkrade i agria, har inte varit några problem alls med dem.

Jag har Folksam till min katt (endast veterinärvård) har inte behövt använda den förrän i somras, så jag har skickat in papperna men inte fått någon ersättning än. De sa det skulle ta ca 4 veckor och det har det gått nu i dagarna så förhoppningsvis kommer pengarna snart.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 080
Senast: canine
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 236
Katthälsa Skaffade precis försäkring hos agria åt lillan. Det blev vetvård upp till 50 000 kr Självrisk 1100 kr + 15 % 91 kr i månaden...
Svar
12
· Visningar
2 090
Senast: CeciliaT
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 112
Senast: Lisa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica