förrvirrad! hjälp!!!?

T

teess_aan

:confused: :crazy:

Min häst fick detta helt plötsligt i måndags och kunde inte stå på benet. Senare på kvällen kunde han stå på benet men han var fortfarande lite varm. sedan på tisdagen var det som gårdagens kväll, jag tvättade med mild tvål torkade noggrant och satte på salva (alo vera) och helosan. men innan jag skulle åka hem på tisdags kväll så kollade jag hur det såg ut. Då hade salvan gått in i huden men det var nån gojsig vätska kletig sak, men det var inte var utan var liksom genomskiligt...och det fanns inga skorpor. sedan i onsdags så hade det kommit liksom lite skorpor som inte satt fast på huden utan i pälsen. Och där fanns det fortfarande den här genomskinliga gojset. han var inte så varm...lika dan temp. i alla hans fossingar....tordags var det lika dant som förut...kändes som om det gick åt rätt håll..men sedan på fredags kvällen när jag åkte dit för att kolla till honom, han hoppade på alla tre restrerande fötter och ville inte stödja sig alls på benet... och det var jätte svullet..men han var ej varm i hoven. men jag kunde inte hitta dessa skorpor som är när det är mugg utan det var som ett sträck eller typ ärr längs med med detta gojset..som jag tidigare nämt...vad i hela bonken kan detta vara????:eek: :cry: :confused: :crazy: :bow:

Sv: förrvirrad! hjälp!!!?

Jag skall göra det i morgon eftersom jag antar att det inte går att ringa nu? tänkte ringa till ett nummer till telfon doktorn tidigt imorgon bitti...linjen öppnar 7 på morgonen...sedan avgör dom vad som är bäst, vilken klinik eller liknande.....:crazy:

okej vad bra :bow: Men vf ringde du int i mån?

För att först så blev jag rådfrågad att behandla med salva i några dagar eftersom många blir bra bara av det.

men salva botar inte hälta. och det framgick inte i din tidigare tråd om mugg att hästen va jättehalt. vad som framkom långt senare va ju att du inte visste om det hade ett samband.

sök veterinär hjälp.

men salva botar inte hälta. och det framgick inte i din tidigare tråd om mugg att hästen va jättehalt. vad som framkom långt senare va ju att du inte visste om det hade ett samband.

sök veterinär hjälp.

asså det var idag som han blev jätte halt.....så det är väl inte så konstigt om det inte stod!!!:cool:

men det stod ju i din andra tråd att det var mugg?

hur har det gått för er ? vad sa veterinären ?

Liknande trådar

Hästvård Fick hem min sällskapshäst, ett 21-årigt sto måndag för 2 v sen. På torsdag var vi ute och red. Hästen var pigg och alert. Vi tog det...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Lindon
·
R
Hästvård Behöver lite rådgivning och "brainstorming". Jag var borta under helgen så min kompis skötte min häst. Min häst var enligt uppgift...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Rockypro
·
Hästvård Det var nog inte hovböld iaf... Idag var hovisen ute igen och vi skulle kolla om bölden har mognat, vilket vi väntat på sedan i tisdags...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: tgd
·
Hästvård Pållen tappade en sko i tisdags och i onsdags när hovslagaren kom och slog på skon igen var pållen rejält svullen över senan på det...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka