Förprövningsfråga -olika djur

wrangler

Trådstartare
Sitter med ritningarna och tänkte skicka in en förprövning för några nya boxar vi ska sätta upp.
Vi kommer att ta hem några får i vår, jag förmodar att jag måste förpröva för deras antal också? Eller hur funkar det?

Vi har en befintlig lösdriftshall som inte tagits med i förprövningarna innan. Jag tänkte att fåren skulle bo där på vintern men inser att jag inte har någon koll på bestämmelserna kring "fårboende" såsom man har på häst.

Räknas ett får som en djurenhet?

Finns det någon smidig broschyr för stallinredning, gödselbetämmelser osv för får så som det finns till häst?

Sv: Förprövningsfråga -olika djur

Ring länstyrelsen och fråga.
Jag hade mycket mer korkade frågor än det där när jag ringde och fick svar utan gapskratt ;). Tala gärna om vad för regler som gäller sedan. Räknar man djurenheter när det blir fler sorter eller får man ha 4 hästplatser, x koplatser, y fårplatser och z för gris utan tillstånd?

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 401
Senast: Linda_A
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 569
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 019
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
19
· Visningar
2 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka