Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Kvalet till Saudiarabiens Grand Prix i Jeddah gick just i mål och resultatet blev som följer:

1000025988.webp

Herregud vilket kval! Mitt hjärta blöder för Lando dock...

Gud ja, vilket hat mot Lando som ligger och bubblar online och kommer fram direkt han gör ett misstag som vem som helst av dem hade kunnat göra. Jag ser mest folk som skrattar och som hade hoppats/'prayed' att han skulle gå in i muren, men jag diskuterade med en vän och hon hade sett folk som tyckte det var 'Synd att han inte kraschade som Jules' (Bianchi, som avled i sviterna av sina skador efter att ha krockat med traktorn som bärgade Adrian Sutils kraschade bil på Suzuka 2014).

Tack! 😍 Du skulle haft min aktivitetsklocka med alla sociala medier-aviseringar påslagna vid målgång. Vänsterarmen vibrerar lite fortfarande från underbart folk som vill säga grattis, dela glädjen eller veta om jag är vid liv. :D
Vad roligt!!! :love::D Hoppas på samma flyt detta race, Q3 är inte fy skam ändå!!
Gud ja, vilket hat mot Lando som ligger och bubblar online och kommer fram direkt han gör ett misstag som vem som helst av dem hade kunnat göra. Jag ser mest folk som skrattar och som hade hoppats/'prayed' att han skulle gå in i muren, men jag diskuterade med en vän och hon hade sett folk som tyckte det var 'Synd att han inte kraschade som Jules' (Bianchi, som avled i sviterna av sina skador efter att ha krockat med traktorn som bärgade Adrian Sutils kraschade bil på Suzuka 2014).
Usch vad hemskt!! Förstår inte var detta starka hat kommer ifrån....... Verkligen stackars Lando med kraschen! :cry: Han verkar fastna lite i sitt huvud och göra det lite onödigt svårt för sig själv ibland, vilket kan vara lite frustrerande som fan av honom, men helt obegripligt med hatet...

Vad roligt!!! :love::D Hoppas på samma flyt detta race, Q3 är inte fy skam ändå!!

Usch vad hemskt!! Förstår inte var detta starka hat kommer ifrån....... Verkligen stackars Lando med kraschen! :cry: Han verkar fastna lite i sitt huvud och göra det lite onödigt svårt för sig själv ibland, vilket kan vara lite frustrerande som fan av honom, men helt obegripligt med hatet...
Det var så roligt! 🥰 Jag blev ombedd att lämna en hälsostatus igår när de släppte ut honom ur depån för Q2 med däckvärmaren intrasslad i höger fram med. När de klippte till honom var jag som, 'Jaha, vad har du hittat på nu då?' Och sedan såg jag värmaren flappa omkring .. 🤯

Ja, det är definitivt att ta det åt helskotta för långt. Sådant blint hat har jag sett mot George Russell innan också, väldigt ofta från Hamilton-fans då de var med i Mercedes båda två, så jag antar att toxic people finns lite överallt i olika utformningar.

Jag har personligen ganska svårt för Lando överlag av olika orsaker, men vill för den sakens skull honom ingenting ont alls. Han är en del av griden i sporten jag älskar och jag vill att han skall vara så trygg och säker som möjligt när han utför sitt arbete. När han sedan har varit väldigt öppen med att han gärna slår ned på sig själv i pressade situationer – som igår då han gjorde ett förarmisstag i Q3 som knapp ledare i WDC .. Då kan man fasen vara en decent human being och bara vara tyst medans hans team tar hand om honom om man inte har något snällt att säga. För det var så mycket lidande i hans tystnad och hans ' .. I am a fucking idiot.' att det liksom skar genom själen på mig.

Grattis till Piastri, Verstappen och Leclerc för podium! 🥰

Själv tog mitt lopp slut på första varvet, men jag är glad att Pierre är okej och kunde ta sig ur bilen själv – det är viktigare än poäng. ❤️ Det var ganska chill att se F1 när man slapp vara så nervös. :D

Så kul för Piastri! 🥳👏 Vi är glada här hemma.
Betydligt gladare än Max som inte ville prata efter race:et. 😅

Tråkigt för Gasly och Tsunoda. Hade så gärna velat se hur det gått för Tsunoda i RB-bilen!

Bra återhämtning av Landa iaf. Hoppas han kan få styr på känslor/tankar och få ihop körningen mer. Så hjärtskärande att höra hur han krossar sig själv.

Piastri är min nya favorit, nu sedan Hamilton inte riktigt är i fas med nya bilen - eller har han blivit för gammal helt enkelt…? Inte samma reaktionsförmåga osv?

Eller ja, Max vill och hade mycke å säga, men va ganska tydlig med att det helt enkelt inte är värt att prata om det i media när man kan åka på race ban och poängtapp om nån kontorsmupp tycker man sa nått som kan tolkas negativt 🙄

Själv så kunde jag bara hänga med halverst till halva loppet, sen buggade hemsidan som refererar helt ihop 🙃
Men Max före Lando va ju huvudsaken så 😅

Kul men bägge Williams i poängen 😁 och Hadjar. (Sen Stroll på 10e i tabellen atm..wut?)

Så kul för Piastri! 🥳👏 Vi är glada här hemma.
Betydligt gladare än Max som inte ville prata efter race:et. 😅

Tråkigt för Gasly och Tsunoda. Hade så gärna velat se hur det gått för Tsunoda i RB-bilen!

Bra återhämtning av Landa iaf. Hoppas han kan få styr på känslor/tankar och få ihop körningen mer. Så hjärtskärande att höra hur han krossar sig själv.

Jag gillar att Gasly gick ut och försvarade Yuki efter kraschen med, 'Jag vet att Yuki aldrig skulle göra det med vilje.' Ingenting någonsin kan komma emellan Yukierre. 🥰

Jag tror nästan Lando sliter isär sig själv sådär för att förekomma att andra ska göra det? Det gör ont att se.

Piastri är min nya favorit, nu sedan Hamilton inte riktigt är i fas med nya bilen - eller har han blivit för gammal helt enkelt…? Inte samma reaktionsförmåga osv?

Visst har Lewis sagt att han inte är helt bekväm i Ferrarin, har jag för mig? Det är väl blasphemy att säga men för mig känns det som att han inte riktigt är lika hungrig längre – vilket kanske inte är så konstigt, men jag trodde miljöombytet skulle ha en större effekt snabbare vilket kan ha varit orättvist att förvänta sig.

Lewis känns som en förare som verkligen vill ha bilen med sig för att tigern ska vakna, George verkade mer obrydd om Mercans svagheter förra året och det känns som att det är lite detsamma med Charles i år.

Eller ja, Max vill och hade mycke å säga, men va ganska tydlig med att det helt enkelt inte är värt att prata om det i media när man kan åka på race ban och poängtapp om nån kontorsmupp tycker man sa nått som kan tolkas negativt 🙄

Själv så kunde jag bara hänga med halverst till halva loppet, sen buggade hemsidan som refererar helt ihop 🙃
Men Max före Lando va ju huvudsaken så 😅

Kul men bägge Williams i poängen 😁 och Hadjar. (Sen Stroll på 10e i tabellen atm..wut?)

En sak som stör mig är att viss media enligt mig personligen – jag vet att alla inte håller med och det är fine, alla uppfattar det olika – har ett färdigt narrativ för Max där frågorna de ställer har som syfte att framställa honom som barnslig och tjurig.

När han inte tar betet som efter loppet i söndags utan bara tackar fansen efter att ha blivit hotad till tystnad mitt framför alla så blir media stötta och kallar honom bitter, oartig och missunnsam, fast han öste lovord över Oscar i presskonferensen efter loppet och var en av de första att kolla efter att Lando var okej efter sin krasch i Q3. Det är verkligen damned if you do, damned if you don't i hans fall. 🙄

Grattis till Piastri, Verstappen och Leclerc för podium! 🥰

Själv tog mitt lopp slut på första varvet, men jag är glad att Pierre är okej och kunde ta sig ur bilen själv – det är viktigare än poäng. ❤️ Det var ganska chill att se F1 när man slapp vara så nervös. :D
Kul med lite poäng till Ferrari! 😁 Jag hejjar bara på stall, inte på förarna sas även om jag såklart tycker om vissa mer än andra.

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna