Förlossningskliniken

B

babyfoal

Ja, sitter just nu och tittar på Förlossningskliniken på TV4 Fakta.

Jag vet inte om det är en bra idé eller ej, då jag lider av denna paniken av att jag inte får behålla barnet, att något ska gå galet, missfall, komplikationer etc.

Jag går regelbundet hos Kurator på Mödravårdscentralen och jobbar med detta.

Undrar dock om detta program kan hjälpa mig, eller helt enkelt göra det värre.

Någon som känner till detta program och kan ge råd till en vilsen själ..?

Sv: Förlossningskliniken

Jag tittade på allihop - förlossningskliniken, riskförlossningar, barnmorskorna, you name it .. och grinade som tusan :o Jag var också jättenojjig som du vet, men jag kunde inte låta bli. Och jag tyckte att jag blev lite tryggare med att se massor av fall, även om jag även skrämde upp mig ... det är liksom bara du som vet vad som funkar för dig! Får du ångest och har svårt att sova när du tittar, låt bli. Men var inte rädd för att titta och bli känslosam och gråta, det kan också vara en del i processen!

Du är ju halvvägs nu :)

Jag tittade också och lipade när ett par fick upp sitt barn på moderns mage :crazy:

/Jenny som INTE ska eller vill ha barn... ;)

Jag tittade på allihop - förlossningskliniken, riskförlossningar, barnmorskorna, you name it .. och grinade som tusan :o Jag var också jättenojjig som du vet, men jag kunde inte låta bli. Och jag tyckte att jag blev lite tryggare med att se massor av fall, även om jag även skrämde upp mig ... det är liksom bara du som vet vad som funkar för dig! Får du ångest och har svårt att sova när du tittar, låt bli. Men var inte rädd för att titta och bli känslosam och gråta, det kan också vara en del i processen!

Du är ju halvvägs nu :)

Precis, jag är halvvägs och börjar dessutom bli himla nyfiken på min egen förlossning, om jag bara kan få bukt på min rädsla att förlora barnet.
Den lille har dessutom börjat ge sig till känna med små härliga sparkar :love: och det är inte klokt vilken kärlek jag känner för detta lilla knyte jag ännu ej har fått träffa...:love:

Halvvägs må jag vara, fast det känns dock som om där är en eeeevighet kvar ;)
Sambon däremot tycker att det har gått Jääääättefort :p

Jag kände så också! Men det är BRA att börja tänka på förlossningen och så, för det tar lite udden av rädslan för att själva graviditeten skall gå illa. Man är redo för 'nästa steg'. Så oroar man sig för förlossningen istället :D.

Och att säga ' å det är bara hälften kvar' var det västa jag visste när jag var gravid, när det var 'bara en månad kvar' ville jag skrika åt folk att det är fanimej inte bara en månad, det är 30 dagars ångest och smärta och oro, det är OÄNDLIGT länge!

Vi är alla olika dock :)

Liknande trådar

Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 365
Senast: kakan89
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror