En av mina allra bästa vänner fick barn för en vecka sen. Hon hade en skitgraviditet, därpå en förlossning som tog närmre 40 h och sen funkar inte amningen. Jag befarar att hon är helt under isen. Hon svarar inte längre när jag ringer eller smsar. Det sista som hördes var ungefär; kroppen ok, psyket botten. Har försökt få tag i henne sen i torsdags. Känner jag henne rätt kommer hon mörka det här så länge hon kan för sjukvården. Hon vill inte vara till besvär....
Hur sjutton hjälper man bäst?
Vet ju inte om det är en depression heller? Någon som haft det och kan berätta, framförallt hur man bäst kan hjälpa till.
Funderar på att helt enkelt åka dit. Men är föräldrarledig med tvillingar, så då får de följa med. Blir kanske för mycket? Annars får det vänta till imorgon/onsdag. Hur bråttom är det?
Hur sjutton hjälper man bäst?
Vet ju inte om det är en depression heller? Någon som haft det och kan berätta, framförallt hur man bäst kan hjälpa till.
Funderar på att helt enkelt åka dit. Men är föräldrarledig med tvillingar, så då får de följa med. Blir kanske för mycket? Annars får det vänta till imorgon/onsdag. Hur bråttom är det?