förlorat pass

Nominous

Trådstartare
om man tppat bort passet till hästen, måste man beställa nytt från scratch med idbeskrivning och allt eller har STC sparat uppgifterna och bara kan trycka ett nytt för en peng?

dumma mig :crazy:

Sv: förlorat pass

Det kostar 1750 kr inkl moms.

saxat från travsport.se:
Vad gör jag om hästpasset har förkommit eller förstörts?
Det finns en särskild blankett för ansökan om dubblett av hästpass. Den blanketten beställer du via STC:s kundtjänst 08-627 21 20. Du behöver inte skicka in något nytt konturdiagram. Det nya passet kommer att märkas med "dubblett" och en häst med sådant pass kan inte ingå i livsmedelsproduktion. Avgiften för dubblett av hästpass är 1750 kr inklusive moms.

Var inte det priset för hästar som inte hade pass alls? Dubletter tror jag har kostat 1750+moms i flera år.

hon hade ett pass, dock ett talenskt vet inte om det gjorde någon skllnad, men hon fick ett dublettpass, alltså gäller de där reglerna att hon inte får slaktas som vanlga hästar osv

Varför skulle hon ha ett nytt pass om hon hade ett? Min är tysk och har ett tyskt pass även om hon är svenskreggad nu.

enbart för jag ville ha ett svenskt pass och inte ett italenskt där jag inte förstod något och som dessutom var som en halv bok.

hon säger att hon aldrig fått det.. orkar inte tjaffsa.. hästen skall säljas så det är brådis..

Du kan skriva ut blanketten för dublett av passet på travsport hemsida under fliken blanketter och skicka sedan till STC.

Jag har precis fått hem en dubblett av passet till ena hästen och skrev ut blanketten via deras sida. Och fick passet ca 1vecka senare och räkningen ca 2veckor efter att passet kommit. Och priset ligger på 1750kr precis som Natasja sa.

Tänk bara på eller denya ägarna attde ine kan åka till t ex Norge "utomlands" med ett dubblettpass.

Precis - däremot skulle jag kunna tänka mig att det första passet inte skulle vara giltigt om det kom till rätta eftersom det står på Travsport att dublett är utfärdad.

Jag har faktiskt två pass till min 7-åring då ägaren slarvat bort det när jag köpte honom ocyh nåt år senare kom det med posten från Örebros sekretariat. Undrar varhan haft det. :D Eller om han har bra tumme med sekretariatet så han fick dem att skicka = spara porto.

Det gällde iaf inte de gånger som det blivit utfärdat tillmina vänners hästar. Då hade tullen slarvat bort passet så det hade kommit på avvägar. De fick skaffa ett duplettpass, och de kunde inte få starta i Norge. Men kanske det finns olika regler inte vet jag iaf. Men knappats inget man e glad över som ägare/tränare.:grin:

En av våra märrar har ett dublettpass och har fått åka utomlands på betäckning utan problem.

Det gällde iaf inte de gånger som det blivit utfärdat tillmina vänners hästar. Då hade tullen slarvat bort passet så det hade kommit på avvägar. De fick skaffa ett duplettpass, och de kunde inte få starta i Norge. Men kanske det finns olika regler inte vet jag iaf. Men knappats inget man e glad över som ägare/tränare.:grin:

Jag tror det saknas någon information i historien.

Annars ska det inte vara några problem alls. :idea:

Liknande trådar

Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 502
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 201
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar