Förkylningstips?!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare johanna_1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 780
J

johanna_1

Min kära häst har fått hosta och funderar nu om det är nån som har några bra ideer på vad man kan göra?! Ingen feber hos henne men en annan i stallet har det. Så det måste vara nån influnensa eller nått som går i stallet. Funderade på att börja ge vitlök, det ska ju vara effektivt på det mesta. Men undrar då vilket som är bra och om man kan pressa vanlig vitlök i maten så man slipper köpa dyrt pulver?! Alla tips är välkommen!:)

Sv: Förkylningstips?!

Ta blodprov för guds skull! Det kan va kvarka eller A2 o då måste stallet stängas o va i karantän. Chansa inte! ring veterinären... lycka till

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 188
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna