P

ponnylollo

Min pålle ha börjat hosta förra veckan var det bara en gång per ridpass(bara skritt o trav) men idag så hostade han jättemycket säker 7-8 gånger och han snorar ganska mycket (vitt)

Är han förkyld? Vad ska jag göra? Ta ut vet.?

Sv: Förkyld?

Måste bara säga att övrigt så mår han bra han äter o dricker som han ska han är pigg och pälsen är fin o glansig :p

ingen feber o inget svullen (tror jag:o) Hur kan man se om dom är svullna och vad är lymfkötlarna? :o

Haha guud jag borde nog inte ha häst jag kan ju ingenting:o Men feber har han inte :p

Ingen fara...
Känn mellan ganacherna i "hålet". Du känner direkt om de är svullna. Hur länge har den varit sjuk? (kanske stog...?)
Äter hästen som vanligt?

jahaa där brukar jag klia honom varje dag(han älskar det) Och jag har inte känt nån svullnad:) Han har varit sjuk i ca 2 veckor men då med bara lite hosta o snorig:p
Han äter precis som innan :D

Tycker ändå det är en ganska lång tid. Vart i landet finns du? Här i Skaraborg är det jättevarmt, vilket gör att det blir en massa bakterier och "jox" som gör att diverse sjukdommar frodas. På Skara säger det att det är väldigt mkt kolik och svåra muggangrepp bla. Händer inget drastiskt skulle jag vänta till efter jul iaf och sedan ringa och rådfråga vet. Håll naturligtvis koll på kötlarna och febern, maten, samt om snoret blir färgat och tjockt.

Vill dock tilllägga att jag inte är ngn veterinär utan bara talar av egen erfarenhet. Hoppas det löser sig till det bästa!
//Jenny

Okej :D Jag bor i östergötland o här har det varit varmt o ganska fuktigt så jag vet inte om det har nånting med fuktigheten att göra? :confused:

Jag tror att han bara e allmänt förkyld sen så hade vi bädd men han rev upp den hela tiden han kan ha varit känslig mot det oxå =/
Aja får se vad som händer denna vecka :D

Det har jag oxå tänkt på men en i stallet har kollat upp höet o det är kanon säger hon =/

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 543
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka