U

Uddatyp

min häst har ju hostat lite vid ridningen..o igår upptäckte ja lite gult o så i nosen.
så antar att hon håller på eller är förkyld eller nåt?
hon e pigg o glad o ingen feber o andas bra.
så va ska man göra liksom me henne nu?
kan man motionera henne lite lätt?

Sv: förkyld?

Min är likadan.
Tror hon förkylde sig vid transport ,för dagen efter hostade hon under ridning. Hon har aldrig hostat under 2 års tid jag haft henne. Så hon fick total vila ett par dagar.

Jag red lite sporadiskt för att se om den var kvar men märkte inget. Hon var överdrivet täckad under transporter.
Sen en dag på dressyrträningen så hostade hon. Mer än bara några host vid uppvärmning.Men inte så mycket att jag kallar henne sjuk.

Men iomed att hon aldrig hostar annars så är det för mig ett tydligt tecken på något som inte står rätt till!
Så nu vilar hon ett par dagar till. Skrittar bara och kanske jobbar lite med med lång töm. Inget ansträngande.

Hon är pigg och hungrig och lika busig som vanligt.

Så jag skulle avvakta med ansträngningar ett tag framöver. Hoppas det löser sig.

Sv: förkyld?

tänkte ta ut o jogga henne lite i skogen imorrn men vet inte om de e så bra ide?
för känns inte som om de e bra att hon ska stå heller.
förut me hostan sa vet. att ja skulle hålla igång henne och att de va bra att hon hostade..men nu när hon snora lite så blev ja osäker.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 385
Senast: bollen__
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Cattis_E
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama