Förkortning i resultat

Sv: Förkortning i resultat

jaaaa du.. uag betyder iaf ut auto galopp...

har aldrig sett det andra tidigare..

Kört Utanför Bangränsen Ut Auto Galopp ;)

Kört Utan Bett ut auto galopp kanske?

halft OT

nån som har en lista på alla möjliga förkortning? Vore bra att ha.. men mest roligt att se vad för olika konstiga det finns :D

nyfiken fråga bara.
Kan man inte söka om tillstånd för att få köra på tex. hackamore?

nyfiken fråga bara.
Kan man inte söka om tillstånd för att få köra på tex. hackamore?

Nej.
Hästen måste ha bett i munnen. Däremot får du köra med sk Xylofoniagrima, den används med bett men inverkan kommer ffa över nosryggen. Denna skall man söka dispens för att få använda.

Nej.
Hästen måste ha bett i munnen. Däremot får du köra med sk Xylofoniagrima, den används med bett men inverkan kommer ffa över nosryggen. Denna skall man söka dispens för att få använda.

Har du någon bild på en sådan? Vore intressant att se hur den ser ut.

11603067.jpg
Xylofoniagrimma

Tack! :bow: :bow: :bow: :bow:
Hur fungerar den rent konkret? Om man drar i tömmen, så tar det mest över nosryggen och inte så mycket i bettet? Har jag fattat rätt då?

Precis.. Du får mest tryck över nosen och den kan fungera bra på en del känsliga individer.
Kan vara svår att få tag på, min är specialbeställd från travshopen på Gävle, de fixar såna där. De kommer från Gävle från början, någon som hittade på den som hade en knepig märr vid namn Xylofonia...lite kuriosa sådär:)

Har en bild till på hela huvudet, där syns det nog bättre:
11603066.jpg

Kommer inte in på sidan. Datorn vill inte låta mej använda länkar?!
Kan du inte lägga in en bild här istället?

Hur gör jag då? För som jag fattar det så gör jag så att det ska komma ut synligt här, men pixbox gör att det blir fel. Eller så är jag snurrig bara? Bilderna finns i alla fall på Pixbox, Karros heter jag och bilderna ligger under "Chica Star".

Ja du frågar en som inte vet ett jota om detta. Har försökt lägga in bilder men det vill inte, så jag har gett upp! ;)
Äh, det ordnar sej väl...

Tack Nilema för bilden!
Nu vet jag också vad vi pratar om för utrustning. ;)

Nämen titta! Tur att det finns folk som kan..:D:bow:

Typ, eller hur... :crazy:

Nog lär man bli utkörd om man kör utan bett, men det blir man innan starten så man kan inte bli diskad.

bulwark har helt rätt.

tja alltså, jag var ju inte riktigt allvarlig när jag skrev det.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag ska ge mig på att odla kapris. Fröna ska stratifieras innan sådd. Men hur sjutton ska man göra egentligen? Jag hittar lika många...
2
Svar
30
· Visningar
731
Senast: Krålus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2