Förkalkningar i framknä

D

dolphinsmile

Mitt sto är 6 år idag. Jag köpte henne i våras, ägaren berättade att hon opererades för förkalkningar i framknät som 2 åring. En operation som inte lyckades ta bort problemet. Resultatet blev att hon inte kunde gå på travbanan som det var meningen. Hon håller alltså inte för snabbjobb. Men nu frågar jag er om ni har någon erfarenhet om att sådant här har blivit bättre med åren? Jag köpte henne som avelshäst och har tänkt rida henne också. Va jag har sett så visar hon inget i sina rörelser som tyder på att hon har ont eller liknande. Vad tror ni kommer jag kunna ridträna henne? Kommer jag kunna hoppa? Kan veterinären kolla hur det ser ut fast hon inte har något problem?

Sv: Förkalkningar i framknä

Ingen som varit med om nått liknande?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Lovisa.E
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 552
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 777
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka