förhöjd hjärtfrekvens, varför?

hanoirocks

Trådstartare
Nu har min ponny (23-år, sto, D-ponny) legat på mellan 45-52 slag/minuten i en vecka (normalt ligger hon mellan 38-40 slag/min). Veterinär säger att jag ska hålla koll på andra symptom men hon är annars som vanligt. Hon har pollenallergi, men har aldrig haft förhöjd hjärtfrekvens av den. Inte ens när det varit som jobbigast. Någon som vet om hjärtfrekvensen kan öka vid brunst??? Har ständigt ont i magen över detta! Någon som har en bättre idé än vet? :confused:

Sv: förhöjd hjärtfrekvens, varför?

Efter lite mer sökande har jag fått svar! :) Den ökade hjärtfrekvensen är en biverkning av pollenmedicinen!

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att säga att 3 olika veterinärer varit ute under helgen och tittat på henne och de tyckte alla tre att jag kunde vänta...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 061
Senast: axel
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag fick ett telefonsamtal ikväll och geniknölarna måste gnuggas ordentligt! Inte för att hästen inte är under veterinärvård men jag har...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 857
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10