Forever (xx?)

Terja

Trådstartare
Vill veta mer om honom. Har en medryttarhäst som är efter honom.

Bra o dåliga sidor med honom?

Gärna bilder! :banana:

Sv: Forever (xx?)

jag har träffat honom en gång bara i stallet, och han var som en jättestor nallebjörn man ville ta hem och ha i sängen, Man kunde aldrig ana att han var hingst, och som sagt väldigt kelig och mysig! Både snygg och trevlig är mitt omdäme! :love:

Ja det kan det nog vara. Hann befann sig i halland 96/97.

Ingen annan som har information?

Min häst är också efter honom!:) han har en egen hemsida www.forever862.com

forever4-b-framed.jpg

Forever 862 föddes 1987 i Holland och kom i svensk avel 1993. 2004 togs han ur avel och sattes på väntelistan. Orsaken till det brukar vara att man inte tycker att han har lämnat tillräckligt i avel ännu och vill se om hingsten har yngre avkommor som motbevisar detta.

Han var 170 cm. Tävlades i hoppning upp till 1.50 inte en endaste seger i någon klass men placeringar t o m 1.40. Hans exteriöra utlåtande var; vackert huvud, lågt ansatt hals. Väl utvecklad manke, ngt stupande bog. Uttåad vänster fram. Elastiska, mycket goda rörelser i skritt och trav. poäng 7888. Fram till 2003 hade han betäckt 123 ston.

Stam hittar du här http://www.allbreedpedigree.com/forever6

:love: Jag vet tre avkommor efter Forever, en såldes som dressyrhäst, han var oerhört känslig och det var det man ville åt.
Tyvärr blev han ängel i ett för tidigt skede, vet ej varför. Nästa är
en hopphäst som går vad jag vet 140-150 klasser och är mycket
kapabel dock lär hon inte vara så lättriden. Sedan har jag en, en liten go tjej som nu väntar sitt andra föl. Tyvärr blev hon skadad på
ett tidigt stadium men hann i alla fall visa att det fanns mycket
kapacitet framförallt i hoppningen. Så min slutsats är att de nog som
regel är väldigt kapabla men kan ha lite ¨primadonnehummör¨.:love:

Danuta skrev:
Så min slutsats är att de nog som
regel är väldigt kapabla men kan ha lite ¨primadonnehummör¨.:love:

haha det passar bra in på min forever häst ;)

Hej! Jag har jobbat där Forever 862 står. Stallet heter Hallaröd. Hans ägare heter Thomas Lazslo. Forever är en helt underbar häst att ha o göra med. Hur snäll som helst. Avkommerna vi hade på gården ärvde hans fantastiska temperament. Vi hade bland annat 2 stycken helsyskon. Den ena Forever young var jättekänslig o osäker till en början. Tydde sig enbart till 1 person. Hans syster Fit for fight (som lazslo äger o tävlar) Va raka motsatsen. Hon va hur lugn som helst o cool i alla situationer. Båda var väldigt snälla. Forever är en underbar häst. Träffade hans ägare i sommras och pratade om att betäcka mitt sto med honom. Fick inte höra att han inte var i avel längre. Han har lämnat svårklasshästar i både hoppning och dressyr. När han rör sig är det som om han inte har nått skelett i kroppen. Jag gillar denna hästen skarpt. Men det kan ju ha att göra med att jag haft hand om honom så mkt. Har massor med foto här hemma men tyvärr inte på datan så att jag kan skicka. Han har en hemsida det vet jag. Han är efter rubenstein- man in the moon xx:)

Har nyss köpt ett avelssto Forever-ceylon en jätte trevlig häst som har tävlar upp till msv dressyr..Är en ängel i stallet ,älskar att bli riden och jobba i dressyren. Vet ej om hon kan hoppa :bump: hon har inte använts till det..

Hej!
Fit For Fight står på Sorunda Ridklubb där jag praktiserar och rider. Hon har inte stått där länge utan kom får nån månad sen bara. För några vecka sen red jag igång henne efter att hon vart halt. Jätte trevlig häst. Jättelugn o gör det hon ska. Hoppar bra, men med lite mycket rygg bara.
Vad heter stakket där hon stog förut ? vet nån det ?

Vad jag vet så har den Rubinstein han e efter tävlat väldigt mkt dressyr.

Jaja, vad bökigt när de döper hingstar till samma namn. Man lär sig alltid något nytt. Men båda har väl tävlat en del dressyr? Eller jag e helt ute o cyklar?

Jag vet ingenting om han som är morfar till Forever. Hoppas att någon annan kan svara.

Jaja, vad bökigt när de döper hingstar till samma namn. Man lär sig alltid något nytt. Men båda har väl tävlat en del dressyr? Eller jag e helt ute o cyklar?

Det är möjligt, men Rubinstein e: Rosenkavalier räknas ju som en av de allra största dressyrförärvarna. Rubinstein e: Lorenz är mycket mer anonym.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
215
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 533
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Kultur Det var väl nästa 20 år sedan jag var ute och dansa så har dålig koll. Önskar tips på bra, aktiva Dj:s. Älskar psytrance och Infected...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka