Företagande med häst BYS

manhattan_2006

Trådstartare
Någon här som ska börja där iår? Ni andra som har gått där vad tycker ni om utbildningen?Startade ni ett företag efteråt?

Sv: Företagande med häst BYS

Jag ska börja där, på landsbygd nu i höst!

lite OT men...:angel:

vad är de för utbildning? ja antar att man får kunskaper för att starta ett företag, men vad/hur länge ska ni läsa? och vart?
blev lite nyfiken... :p

Jag har flera vänner som gått där.

1 har eget företag inom islandshästar inte långt från Skara
1 har fortsatt utbilda sig och är nu körskolelärare i Göteborg
2 st är ridlärare en kvar här i trakten och den andra har flyttat till Kalmar

Tjejen som har eget företag är den enda som i sin klass startade eget.

Sen har jag några vänner som gick hovslagarskolan också och har flyttat upp i landet. Kiruna närmare bestämt.

varför ska alla flytta så långt bort? :(

Väkommen till lilla Skara iallafall :D

Börjar också där i höst, inriktning landsbygd.. :D

Har fyllt 20 i sommar precis... Nä, kommer inte att ha häst med mig, planerar att pendla till skolan då det bara är 3,5 mil hemifrån mig... Pendlade tidigare 11 mil om dan så detta lär bli piece of cake :D

Själv?

jaha ok ja då är det ganska praktiskt förstås...
jag är 21 ska ha hästen på bilden med mig. Jag ska också gå landsbygd.:)

Då är vi framtida klasskamrater då! :D

Så, du och hästen flyttar till Skara alltå?

kul! ja fick den sista lägenheten en 2a så ja va ute i sista stund. stallplats verkar bli lite svårare har inte kollat så jättemycket än men dem annonser ja sett så har nästan inga ridhus

hm, har också hört att det ska va ganska svårt att få en bra stallplats... men det är klart det blir så med så många olika utbildningar som attraherar hästmänniskor... jag menar, med både Uddetorp, BYS och SLU blir det ju ett par hästar som ska flyttas dit antar jag

Ok kul KLNF och punkity hur gamla är ni? ska ni ha häst med er?

Jo då jag är 22 komemr från strängnäs södermanland ska plugga landsbygd och komemr ha med mig mitt xx sto på 7år och ev min NF uppfödning på ett år. Avelstoet jag har kommer att bo hemma :D Va kul att vi verkar bli så himla många!

Det är 1,5 mil från skara det finns ridhus där. Jag flyttar dit min åring på lösdrift den 26 aug och fullblodet kommer i mitten av sept. Vad hade du för häst?

ett holländskt halvblodssto den på bilden på min avatar.
en åring vad kul är det ett halvblod? vad kostar en boxplats där, har ännu inte hittat någon stallplats. Går det bussar dit? har ej körkort.

Jag ska börja på ridinstruktörs-utbildningen där om ett par veckor, ska bli så roligt!

Är 24 år och tar med mig mina två halvblod, fast den ena ska säljas, blir lite väl dyrt med lägenhet och två hästar :angel:

Jag ska också gå "ridinstruktör"! :) Bor så nära så jag ska pendla, dock. Den ena pållen, som är 4 år, ska följa med på våra ridlektioner ibland - ibland inte. :p Den andra (som bara är 1 år) ska givetvis inte med ;) Själv är jag 25 år.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi ska försöka reda i det här med företag på gården. Vi har lantbruksfastighet. Vill börja dra moms på djur och foder. Men två...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 785
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama