Företagande med häst, BYS Skara samt ni som är Egen företagare

Sv: Företagande med häst, BYS Skara samt ni som är Egen företagare

Okej, vad innebär landsbygd för något? Vad ingår i utbildningen?

Sjäv är jag mest inriktad på hälsa/friskvård .
Men kul att det är ett gäng som är intresserade av att börja där!

Hej! :)

Tyckte det var onödigt att knåpa ihop nåt eget så jag saxar lite från hemsidan www.bys.nu :

"Företagande med häst,
Landsbygdsföretagare
Utforma ditt eget hästföretag utifrån din egen affärsidé! Det kan vara turismföretag, inackordering, konvalecentstall, försäljning, stuteri, in- och tillridning eller annan verksamhet. Vi ger dig kunskap och kontakter, både om företagande och den inriktning du väljer! I slutet av av utbildningen examineras du i din affärsplan som kan vara verklig eller fiktiv."

"Efter utbildningen
Efter avslutad utbildning ska den studerande kunna arbeta som landsbygdsföretagare med hästinriktning, turism, inackordering i stall och lösdrift, konvalescentstall, försäljning, stuteri, in- och tillridning, rid- och körskola eller annan verksamhet."

Själv har jag egetnligen inte helt bestämt vad jag vill ha för företag, men har en kompis som läser på SLU och vi har tänkt att slå oss ihop... Dessutom finns det planer på att bygga ens tor hästarena i mina trakter så då kan det ju komma väl till pass att ha en sån här utbildning :idea:

Nej, men det ska säkert inte vara några problem :)

Vet du någon annan som gått den utbildningen innan? Vad har det blivit av dom isåfall?
Det är ju en relativt ny utbildning tydligen, men marknaden är stor enligt BYS iallafall...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar