Företag som inte (vill) svara

Mynta2

Trådstartare
Jag studerade hundfoder på Hemköp en dag för skojs skull (köper inte där bara så ni vet), funderade på innehåll mm. Så jag mailade företaget för märket jag valde ut och frågade om dess innehåll. För på säcken stod endast typ protein 20%, fett 9% mm mm. Visst stod det innehåll, men inte HUR mycket av varje. Stod bara typ: fullkornsvete, köttmjöl, vetekli mm mm.

Så jag mailde företaget och frågade hur mycket spannmål fodret faktiskt innehöll.

Sen fick jag svar, där dom skrev: Vad menar du med spannmål ? ( majs, ris, vete, korn osv) :confused:

Öhh, givetvis spannmål menar jag..just det spannmål ni har i erat hundfoder. Spannmål är förövrigt: ett samlingsnam för För alla sädeslag och till detta räknas Vete, Korn, Havre och Råg, men det finns andra vanliga spannmål med som Majs, Ris, Rågvete och hirs. Det borde ni väl vara medveten om eftersom ni producerar hundfoder med just spannmål i sig ?

Jag vill veta hur mycket vete som finns i fodret, hur mycket av annat sk spannmål det finns.

Efter det fick jag aldrig mer nåt svar. Oseriöst eller vad ? Kanske hundfodret innehöll mest bara spannmål så dom pallade inte säga det. :crazy:

Sv: Företag som inte (vill) svara

Formulerade du dig inte trevligare än sådär kan jag förstå att dom inte svarade....

Du är skoj du...GIVETVIS formulerade jag mig annorlunda. MEN jag återgav inlägget intee xakt som jag skrev. Nåt annat du vill ha sagt, eller hade du tänkt svara på inlägget eller vad var det du ville ha sagt ?

Så jag mailde företaget och frågade hur mycket spannmål fodret faktiskt innehöll.

Sen fick jag svar, där dom skrev: Vad menar du med spannmål ? ( majs, ris, vete, korn osv) :confused:

Jag vill veta hur mycket vete som finns i fodret, hur mycket av annat sk spannmål det finns.

Efter det fick jag aldrig mer nåt svar. Oseriöst eller vad ?

Tja, det finns ingen lag som tvingar företag att ha en kundtjänst som ägnar sig åt kundservice. Men företag som inte är intresserade av att kunder ska få ett bra bemötande brukar ju tappa en eller annan kund på det. Nu handlar ju du inte deras märke ändå men rent generellt så bojkottar jag företag som inte ger mig bra service och bra bemötande. Kan vara oerhört långsint om jag blir missnöjd. Det är mitt sätt att utöva min makt som konsument i en marknadsekonomi.

Jag har roat mig med samma sak (fast på sidan) och du anar inte hur många sidor en del av dem kan skriva om ingenting. Jag fick flera gånger svar som var 2-3 A4 långa men likt förbannat var det inte svar på mina frågor.

Du är skoj du...

What's with the attitude? :crazy:

Hur som helst: Det beror mycket på vem man frågar och hur man frågar.
De flesta hemsidor har kontaktuppgifter till olika personer på företaget. Ibland är det ungefär lika effektivt att fråga kundtjänst som att ringa receptionen på ett företag och ställa frågor som egentligen är riktade för någon annan.
Om du inte får svar på din fråga från kundtjänst, så får du väl fråga vem som kan svara på dina frågor och vad den personen har för mail eller telefonnummer.

Flera företag inom till exempel livsmedelsindustrin har dessutom betydligt mer utförlig information på sina hemsidor än på produkternas förpackningar, så det kanske kan vara värt att kolla upp. :idea:

Finns det något foderföretag som anger % satser i innehållet, annat än % animalier?
Kollade nyss på denna sida t ex:
http://www.gladosund.se/sida/Torrfoder-En-jamforelse

Har oxå kollat på Magnuson M&B som jag använder som belöningsgodis, står inga % satser angivna.
Det vanligaste i alla innehållsförteckningar är att allt innehåll listas i fallande skala, därför kan det bli klurigt att räkna ut om det är flera olika sädesslag som ingår, vad som det faktiskt är mest av, sammantaget.
Samma gäller fö de förpackade matvaror vi köper till oss själva.

Liknande trådar

Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 452
Senast: fijja
·
Hundhälsa Som om det här inte redan vore en jävla skitdag, så var ju även Viktor hos veterinären idag, då han börjat klia sig igen. Hade tyckt det...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 319
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka