Forestiersadlar

T

taavis

Jag har provat en Forestier Diablo som jag har blivit förtjust i.
Så vad vet ni om dessa sadlar? Possitivt/negativt?

Sadeln jag har hemma har iaf underbart läder och påminner lite om Childeric att rida i, dock är stöden mindre och hela sadeln upplever jag som "nättare".

Sv: Forestiersadlar

Läste någonstans att Lancet ska ha en sån på gång !

Okej. Det låter ju bra.

Ingen annan som vet något om dem?

De är jättefina och funderar på att skaffa en sådan om den passar nästa häst.
Lädret är supermjukt och man nästan sugs fast när man sitter i den. Är helt kär i den bruna "två färgade" varianten! :love:

Senast ändrad:

Diablon kostar 2180 euro med 1-8 veckors levernas om man beställer direkt från Frankrike

Thulebo är generalagenter i Sverige men hittade inga prisuppgifter på sadlarna om man köper från dem.

Är inte säker men tror att de ligger kring 25 000.

Jag har iaf köpt en Forestier Diablo nu (beg, men bara använd i ett halvår). Den är jättesnygg och kanon att rida i :love:

Priserna varierar beroende på modell. De ligger i regel på omkring 24000-25000 sek om man ska köpa dem här i Sverige. I Frankrike kan man som någon nämnde få tag i dem för en lägre summa. Tilläggas skall att de är på framfart här i Sverige och man får nog förvänta sig att priserna går upp när efterfrågan ökar.

Gratulerar förresten till ett mycket bra val av sadel, du kommer inte att ångra dig.

Senast ändrad av en moderator:

hur är bomvidderna på dom förresten? såg på hemsidan att det står att man kan få massa olika vidder och utformningar på bommen, men det finns inget att välja i shopen..

Jag är sämst på bomvidder och liknade. Men min häst har iaf ganska svängd rygg och väldigt brett bogparti. Lång manke.
Denna sadel är den som legat absolut bäst framme vid ortspetsen. Alla andra har blivit för tajta, eller så har bommen kommit för nära manken när jag provat en bredare storlek. Det är massor av olika sadlar jag har provat innan jag hittade denna som inte funkade (b.la Jaguar, Prestige, cobra.. )

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10