Föreningar öppna för "övriga raser" ?

lakrits

Trådstartare
Vilka föreningar inom de olika grenarna är öppna för "övriga raser", förutom WRAS då?

Jag tänker på de olika specialföreningarna såsom SRHA, NSBA osv osv..ja ni förstår vad jag menar.

Sv: Föreningar öppna för "övriga raser" ?

Jag tror att SQHA brukar ha allbreed klasser på en del tävlingar

Jo, det har dom men det jag menar är om det finns någon/några av de olika föreningarna som är öppna för "övriga raser". De föreningar som finns för olika grenar..

SRHA liksom NRHA är föreningar för Reining och är öppna för alla raser.
SRCHA liksom NRCHA är föreningar för Reined Cowhorse, är öppna för alla raser.
Sen har du ju en del Western föreningar i Sverige som gått ur WRAS och erbjuder klasser och tävlingar öppna för alla raser och diverse dicipliner.

SQHA är en special förening och är bara öppen för quarter hästar, du kan givetvis vara medlem utan att ha en quarter.
Och ja dom arrangerar en del "öppna" klasser som välkomna alla raser utan krav på medlemskap eller dyligt.
Men som Lakrits sa är det föreningar öppna för alla raser hon frågar efter.

Tack.....

SRHA och NRHA misstänkte jag nästan men bäst att fråga ändå. Visste inte om de bara anordnade klasser för "allbreeds" eller om hela föreningen var öppen för "övriga raser".

Vilka finns det här i Sverige? Jag är inte intresserad av boskapsgrenarna utan det är ridgrenarna.
Vet du snabbt och lätt var jag hittar alla olika föreningar? Annars får jag ta mig en tripp på nätet och se om jag kan leta fram ändå...

Senast ändrad:

Om det är reining och i Sverige är det SRHA www.srha.nu
Hoppas det är ok att lägga in en länk som svar på en fråga:o

Jag är inte helt 100 säker på NSBA Scandinavia, dom har periodvis välkomnat alla raser men moderföreningen NSBA har bara amerikanska raser plus lite annat som buckskin, palomino osv.
Jo nu hittade jag det, så här står det på NSBA Scandinavias hemsida
Deltagande i NSBA-S tävlingsklasser är öppen för hästar av rasen American Quarter Horse, American Paint Horse, Fullblod, Breedingstock och Appaloosa.

Tidningen Lucky Rider har en hel del länkar till föreningar och klubbar. www.luckyrider.se

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 764
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 987
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 308
Senast: Krålus
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka