förening med vinstresultat

S

seifur1

Jag tillhör en mindre ideell förening (inte häst) som genom bl a lottförsäljning har gått ganska bra sista året.

Måste pengarna göras åt i föreningens verksamhet (en del ska givetvis göra det) eller finns det någon möjlighet att göra en utdelning till medlemmar.
Hur sker det i så fall rent skattetekniskt?

Anki

Sv: förening med vinstresultat

Det var väl några år sedan jag höll på med sådant, och då var det en allmännyttig idéell förening.

De år vi fick överskott avsatte vi överskottet till vissa ändamål, ex inköp av utrustning eller upprustning av lokaler. Beloppen som vi avsatte uppgavs i deklarationen.

Jag tycker du skall ringa din skattemyndighet om du är osäker, de flesta tjänstemännen där är faktiskt riktigt trevliga att tala med.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 345
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka