Fördröjt missfall....

Ribbson

Trådstartare
Finns det någon därute som varit med om det??

Jag har precis varit på ett ultraljud och fått mitt livs chock.
Trodde jag skulle få en skymt av det lilla liv jag bar i magen men det visade sig att det "försvunnit" och det enda som fanns därinne va en tom fostersäck och en moderkaka.
Nu går jag och väntar på att kroppen skall förstå att fostret dött och stöta ut det som finns kvar därinne. Kunde tydligen ta flera veckor..... :cry:

Om någon varit med om detta och har lust att dela med sig av sina erfarenheter är jag väldigt tacksam. Just nu känns det bara tomt och skit jobbigt.
Oron för att inte kunna bli med barn igen finns också där, även om läkaren säger att det absolut inte är någon fara.
Snälla någon.....:confused:

Sv: Fördröjt missfall....

har ingen erfarenhet av detta alls, men vill ialla fall skicka massor av tröstkramar. Hoppas att det iaf går ganska fort och att du snart kan glädjas över en ny graviditet.

*Kramar om* och önskar dig Lycka till!

Kan du inte be om att få göra en skrapning?
det är ju jätte hemskt och jobbigt och sorgligt att du inte längre är gravid och nästan tortyr att bara få gå och vänta:(

Massor av kramar

Hemskt ledsen för din skull att höra detta.
Det kan ta lite tid innan kroppen förstår att det inte gått som det skulle. Det kommer som en blödning och du kommer kanske att se en klump. Det kan göra rejält ont i magen.
Om det går för lång tid så får du hjälp på sjukhuset att sätta igång det, men kroppen brukar lösa det själv och det är det bästa för den.
I vilken vecka skulle du vara nu?

Jag skulle ha vart i vecka 14.
Har också precis fått tid för en skrapning. Nästa onsdag blir det om inget händer innan dess.
Usch va jobbigt det här är..... *suck*

Sörjer med dig och pappan:(
Styrkekramar, och en sån händelse påverkar inte förmågan att bli gravid, hoppas du får en ny chans snart!

Usch så trist, kramar i massor till dig.

En bekant till mig har nyligen varit med om samma sak. Hon fick en blödning i v.10 och var på UL dagen efter, då visade det sig att fostret var dött. Läkarna ville vänta med skrapning för att se om fostret lämnar kroppen själv. Hon har tid imorgon, men igår så hade kroppen stött ut fostret själv. Men ant måste hon in ändå för att kolla så att kroppen stött ut allt. Måste vara jobbigt att inte få göra skrapning på en gång, utan bara gå & vänta med ett dött foster i magen. :cry:

Missfall tidigt i graviditeten är ju ändå rätt så vanligt, oftast är det ju kroppens sätt att "rensa bort" foster som inte är fullt livsdugliga. Sällan beror det ju på att man gjort något fel själv, det kan ju vara en liten tröst iaf. Tycker inte att man ska vara rädd för att bli gravid igen, men vänta tills kroppen läkt och man fått mens igen.

Har själv haft ett missfall, men ett tidigt sådant i v.6, visste då inte ens att jag var gravid.

Skickar en kram härifrån med.

Jag har varit med om samma sak. I v.13 skulle jag göra ett moderkaksprov men där fanns, precis som hos dig, bara moderkakan och en tom fostersäck kvar. Hade i v.7 sett fostrets hjärta slå så jag trodde allting var normalt men det hade tillbakabildats helt.

Man känner sig oerhört lurad av sin kropp i o m att alla graviditetstecken finns kvar f.ö.

Det tog 3 veckor innan "missfallet" skedde. De ville helst undvika en skrapning och låta naturen ha sin gång.
Med facit i hand hade jag bett att få en skrapning, i o m att det var påfrestande att gå omkring och bara vänta, så det är bra att du har fått en tid på onsdag!

Jag har tre fullgångna graviditeter varvat med missfall samt en avbruten graviditet i v.17 bakom mig.

Låt inte det som hände dig nu hindra dig ifrån att försöka igen så fort du känner dig redo.
Inom sinom tid får du barnet du ska ha hos dig!

Jag har inte varit med om något liknande.

Vill bara skicka några tröstkramar!

usch vad tråkigt för dej!

jag var själv med om samma sak nu i april, var i v 13, o va inne o gjorde ett VUL o då såg dom att hjärtat inte slog :(

dom sa åt mej att jag kunde vänta på att det skulle komma igång av sej självt, men eftersom fostret dött redan i v9 så kände jag att jag inte ville ha det kvar längre i magen, hade ju redan gått ca 1månad med den död :cry:, så jag valde att ta Cytotec, o det mesta kom ut under natten, blödde ca 2 v efter det.... o ca 1mån efter kom mensen igång igen...

jag känner oxå en rädsla över att inte kunna bli gravid igen, men tyvärr verkar missfall vara mer regel än undantag.. hade bara önskat att det kommit ut direkt när det dog..

massa kramar till dej!
pm:a om du vill snacka....

Jag beklagar verkligen. Jag har också varit med om samma sak fast jag kände liksom på mej att något var fel och gick därför till doktorn tidigare. Det kom dock inte ut förrän jag var i v 12 ungefär, men när jag ultraljudades i v 7 var där inget liv, bara en tom säck.

Om det är till någon tröst blir man ofta lättare gravid direkt efter ett missfall. Jag blev det efter bara en cykel och den gången gick allting bra, så tappa inte hoppet! Kram

Beklagar:(
Var med om det själv för ngn månad sedan, fick en blödning & bokade tid för kontroll där det upptäcktes, några dagar senare hade det löst sig av sig själv.
De kan vilja vänta några dagar om det är ngt som hänt nyligen men sedan vill de ge piller som framkallar blödning, själv bestämde jag att jag hellre skulle skrapas då jag inte tål smärta som dessa piller kan ge då de ska framkalla sammandragningar & blödningar.
Men det löste sig som sagt.
Det är vanligt med missfall & de flesta får inga problem att bli gravida, vi kommer dock vänta, när det blev missfall kändes det som om det kanske inte var meningen att vi skulle ha barn just nu samt att jag inte kommit över det än.

har inte varit med om samma sak utan vill bara beklaga sorgen.

jag hoppas du vågar och kan bli gravid ganska snart igen, kanske är lättare att komma över det här med en ny graviditet?

Beklagar sorgen. Vet vilken förlust det är. Jag var med om samma, och jag fick gå med det i tre veckor. Kändes mkt hemskt.

Men

Jag var snabbt gravid igen och är nu i v. 36.

Hoppas det går bra för er och tillåt er att sörja, jag hörde flera säga, "äsch, det var ju knappt ett barn"

Men sorgen är och var likväl konstant.

Hej !

Jag har inte vart med om detta själv men beklagar så mycket.
Jag hoppas att ni vågar er på att försöka bli med barn igen trotts detta.
Skickar en massa tröst kramar till er.

Kram

Tack alla goa människor för värmande ord och kramar, dom har gjort gott i själen.

Är precis hemkommen från sjukhus där jag blev skrapad i natt. Åkte in kl 21.30 i går kväll med jätte smärta och blödning.
Blev sövd runt halv två och allt var klart 45 minuter senare.
Det känns fortfarande jätte tomt och jag har nog inte riktigt landat men det är skönt att det som va kvar där inne är borta nu.

Nu ska jag bara ta det lugnt och "läka", både fysiskt och psykist och sen kommer vi nog att "ladda om" och hålla tummarna.

Tack än en gång för stödet.
Massor med kramar till er alla

Jag tycker det verkar som att fördröjda missfall (missed abortion) är vanligare än direkta missfall.

Ta dig tid att sörja! Du hade ju gått ganska länge, om du var i vecka 14, så jag förstår verkligen att det känns jobbigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 977
Senast: Lotus
·
O
  • Låst
Övr. Barn För några månader sedan fick anhöriga till oss ett sent missfall (v. 16 tror jag) fostret hade varit dött i några veckor innan det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 999
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar